anjelICKAN.blogg.se

Blommor

Kategori: Allmänt

Veckan har börjat lugnt och jag och Elvin har mest grejat här hemma medans pappa jobbat..
Lite kallare och gråare väder har det vare men vi har ändå mest vare utomhus.. igår kom gruset vi beställt som ska ligga bakom berget vi grävt fram.. hjullastaren (tror det var det iaf) körde fast i skogen här bakom huset när han skulle lämna av gruset =/ Han fick lägga det i en hög en bit utanför och med hjälp av skopan lyfta sig bakåt igen men som tur var kom han lös.... Svärfar har vare så snäll och hjälpt oss köra grus i skottkärran.. det var ju typiskt att det inte gick att komma ända fram till tomten... men nu ligger iaf allt grus på rätt plats.. det är lite mer pyssel kvar men det kommer bli ett trevligt hörn på tomten tror jag =)
 
Idag har Tobias och svärfar tage bort den sista stora stubben framför växthuset... nu får vi vänta på att det nysådda gräset ska börja växa.. det kommer bli trevligt till sommaren när gräset ska klippas att inte behöva köra runt massa stubbar =)
 
Nysått gräs, berget är framme och gruset på plats =P
Det ska vara några kantstenar också och en spalje är det tänkt innan hörnet blir helt klart =)
 
 
Elvin tycker det är spännande när pappa och farfar grejat... helst vill han vara mitt uppe i det de gör =P
 
Jag och Elvin har vare och kollat på blommor idag.. en liten stund var det kul att titta och luckta på alla blommor men sen var det nog tyckte Elvin... men till Elvins stora lycka kom en stor kranbil och åkte förbi oss och oj så glad han blev ^^
 
Lite nytt till blomlådan blev det =)
 
 
Det är mitt i natten men jag har lite svårt att sova... för mycket tankar i huvet... men nu ska ja göra ett försök ändå!
/ickan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: