anjelICKAN.blogg.se

Snart en ny vagn

Kategori: Allmänt

Det har mest bara vare jobb denna veckan. Förmiddagarna går så fort.. vi hinner nästan bara äta och göra oss ordning för dagis och jobb.. när ja kört Elvin till dagis hinner jag hem en liten sväng och ut med Dante innan jobbet.. vi har tränat lite smått, kastat boll och gömt leksaker =P Igår va Elvin hos farmor och farfar en stund efter dagis.. efter jobbet hamnade vi också där =P Så trevligt och sitta och tjata en stund.. Sandra var också där med töserna så de va så klart massa kusin bus med barnen =P 
Idag bjöd Sandra hem mig på en kopp kaffe innan jobbet och när Elvin åkt till dagis så då fick ja tid att tjata ikapp lite mer med min goa svägerska =P Lilla charmisen Lillie va också hemma så fick man prata lite med den goungen också ^^
 
Igår bestälde vi en ny sittvagn till Elvin.. hittils har han suttit i Emmaljungan som nu vare oss mycke trogen sedan Elvin föddes.. sittdelen till den är ju jätte bra och vi har verkligen vare helt grymt nöjda med vagnen och har egentligen inte sett någon anledning att byta för mer än den lilla saken att den är bra stor att släpa runt på.. I bilen tar den upp hela bagagen.. har jag hundburen i får jag ställa in underdelen på sidan och överdelen inne i sätet.. nästa vagn kommer bli så mycke lättare att ta med.. den fälls ihop med en hand och tar minimalt med plats i bilen.... numera går ju Elvin mycke själv och den stora vagnen används inte så flitigt som innan... så efter mycke letande i den enorma barnvagnsdjungeln har vi hittat en smidig sittvagn som klarar både viktmässigt och storleksmässigt ett lite större barn.... vi har ju visserligen en liten kille men han växer väll får vi hoppas ^^ Så nästa vagn hoppas vi och tror ska passa oss resten av tiden som det kan vara bra att ha en vagn med ifall att till Elvin.. Hoppas den ska komma på posten redan i morgon =D 
 
Min älskade Emmaljunga har jag idag tvättat ordentligt ren och ställt bort =( De kändes lite tråkigt då jag verkligen tycker mycke om den men det ska också bli otroligt gott med en smidig liten vagn =D
 
/ickan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: