anjelICKAN.blogg.se

Glad Påsk!

Kategori: Allmänt

Vilken fin påskhelg vi haft.. sol och värme.. nästan känts som sommar ute =D
 
På Långfredag åkte vi till mamma och pappa i Långed.. vi tog en sväng ut till mormor och morfars grav i steneby med lite påskliljor. Min mormor gick bort början på åter.. nu var gravstenen tillbaka med mormors namn.. min morfar gick bort innan jag föddes så för mig har det alltid vare morfars grav.. att det nu är mormor och morfars känns jätte konstigt.. det är så konstigt att man inte kan åka och hälsa på mormor längre.. jag saknar att sitta vid mormors köksbord när hon duka så fint och bjöd på kaffe och fika och sitta där en stund och bara prata om allt och inget.. ja saknar mormor men är glad för alla minnen <3
 
Hemma hos mamma och pappa blev vi bjudna på mat och Elvin lekte så klart massor med mormor och morfar.. Lite fika blev det också..
 
 
På Påskafton var vi ute precis hela dagen! Så underbart väder! Svärfar var här och hjälpte Tobias att riva den gamla altanen på baksidan huset.. nu ser det hemskt ut runt huset men snart ska vi bygga en ny mycket större altan runt nästan hela huset så det kommer nog snart bli fint igen =P Vi passade också på att grilla lite korv medans svärfar var här och sitta ute i solen och äta är ju så härligt =D Elvin somna i vagnen en liten stund men annars har han härjat och lekt.. han älskar verkligen att vara utomhus.. inne tycker han rätt snabbt allt blir tråkigt..
 
 
På söndag fortsatte Tobias och svärfar här ute.. de har mätt ut var alla stolpar ska va så nu är det bara att borra och gjuta plintar =D De började även hacka bort asfalten som är på framsidan huset så nu ser framsidan också upp å ner ut ^^ men så bra de kommer bli tror jag =D Jag och Elvin var ute så gott som hela dagen vi också och fortsatte njuta av de underbara vädret.
 
På eftermiddagen skulle Tobias låna min bil... men den var de plötsligt punka på =( däcket var helt trasigt så Tobias började leta efter nya däck.. men de blir ju lite jobb att byta och då de fälgarna som sommardäcken satt på inte var de vackraste kollade vi snabbt efter något begagnat men bättre och fan rätt snabbt en som sålde aluminumfälgar med bra sommardäck här i Åmål bara några gator bort så det blev nya sommarskor på bilen =P
 
Inget märkvärdigt.. men väldigt mycke frächare än de som satt på innan =D
 
Idag har de vare Annandag Påsk och sista lediga dagen denna påsken... vädret har ju fortsatt lika underbart så vi har vare ute mycke idag också.. =D Dante stackaren fick en dusch ute idag.. han hatar att duscha och gillar inte att va blöt så direkt jag var klar med honom la han sig och rulla i jord och sand för att bli torr så det var bara att duscha av honom en gång till ^^ Tyvärr fick vi passa på att städa lite inne också vilket man inte alls har lust att göra när de är så fint ute.. men ibland måste man ju...
 
Elvin fikar ute i solen =D
 
Nu ska jag se på Game of thrones innan det är dax att sova =)
 
/ickan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: