anjelICKAN.blogg.se

Bilen kakig

Kategori: Allmänt

Dagen efter däckbytet på bilen kändes kanon... bara att sätta sig i bilen och köra iväg på de nya däcken....... trodde jag.... kändes som en broms låg på när jag skulle backa ur carporten... trode handbromsen fastnat men trots att jag försökte gunga bilen framåt och bakåt lite hände inget... gick ut för att se på däcken.. kunde en broms ligga på eller är fälgarna för små så bromsen tar i någon stans... nej de såg bra ut... hopp... de här kändes ju inte så kul... mer krångel... Jag hade tur ändå att Tobias bil stod hemma så jag rätt snabbt ändå kunde ta mig iväg till dagiset..
 
Men så lessen lille Elvin blev =( han ville inte alls gå ur mammas bil.. ja hade ju sagt vi skulle åka och så blev de inte =( men när jag förklarat att bilen va trasig och att vi ska ta pappas bil fick jag tillslut med honom till Tobias bil. Världens snällaste svärfar kom ner till oss för att se på min bil.. vilken tur för mig för Tobias bil stod lite dåligt parkerad och då jag inte alls är van vid automat fick jag lite hjälp att få ut bilen på vägen ^^ haha... jag har typ kört automat två gånger i mitt liv så jag kände mig lite försiktig men när bilen väl är på vägen är de inga problem =) Elvin blev dock lessen igen och ville ju leka med farfar och tyckte farfar skulle åka med till dagis =( stackars liten den här resan till dagis blev inte vad Elvin tänkt sig =( Men väl på plats på dagis fick han se en vaktmästare köra  åkgräsklippare och då gick de lessamma över =)
 
Min snälla svärfar hittade snabbt felet på däcken... framdäcket tog i lite på insidan så jag måste ha en distans innanför för att kunna ha de nya fälgarna... vilken tur det inte var värre än så =D Svärfar satte på de gamla däcken fram så nu kan jag iaf köra bilen... fast lite rolig ser den ju ut då jag har nya aluminumfälgarna bak och gamla fula plåtfälgarna fram på bilen ^^ Men nu i helgen ska vi allt lösa detta =P
 
Tobias hade denna tisdag ännu mer otur än mig... han hade tage mopeden till jobbet och påväg hem skar motorn =( Tobias fick hjälp tillbaka till jobbet av en vän och medans svärfar fick rycka ut en gång till denna dagen för att hjälpa och hämta hem Tobias och moped på släpet i Säffle fick jag hämta Elvin från dagis som fortfarande pratade om att mammas bil var kakig och fafa laga.
 
Idag fick Tobias nya delar till mopeden så det verkar som den kommer funka bra snart igen =) Den har iaf startat igen =D
 
Men den som haft mest otur med fordon måste ändå vara vår lille Elvin.. hans boby car har nog gått sönder minst 10 gånger om dagen nu.... oj vad Elvin har haft att göra ^^ Bilen kakig... och så hämtar han sina verktyg och hamrar och skruvar på däcken ^^ Men så precis när han lagt undan verktygen så kommer han skyndandes och säger igen kakig!! Så han får hämta verktygen igen och laga =P 
 
 
 
 
Och är de inte trasiga bilar så blir de väääldiga bilköer =P
 
/ickan
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: