anjelICKAN.blogg.se

"Vild Prinsen"

Kategori: Allmänt

Jag fick alldeles nyss ett väldigt trevligt telefonsamtal från en man i Karlstad =D
Han berättade att han var Prinsens nya husse!

Vild Prinsen

Den 18 December 2007 körde jag och Tobias Prinsen till Djurskyddet i Karlstad. Prinsen gick runt bland lägenheterna på Mos Annas under mångra månader och vi kunde inte hitta någon ägare till honom. Han såg ut att behöva få komma till en vererinär och framförallt behövde han ett hem.. få komma in i värmen någon stans och få mat.. Vi var flera grannar som stack till honom mat när vi förstått att han inte hade något hem.. Tills slut tyckte jag så synd om stackaren och ville inte han skulle behöva frysa ute hela vintern så jag ringde djurskyddet och de kunde ta emot honom sa de. När jag pratade med djurskyddet några veckor efter vi lämnat honom där berättade de att han fått behandling mot öronskabb och något annat virus och han hade problem med pälsen och ja minns inte allt men det kändes som det var mycket med honom då och det va gott att höra att han nu fick hjälp. Och snart var han ute på hemsidan och letade nytt hem.

Nu för en stund sedan ringde då Prinsen nya husse till mig och berättade att han haft den gråa katten hos sig i 4 år och att han var jätte go och kelig och älskade att ligga framför kaminen och gotta sig och att han numera var innekatt och verkade trivas jätte bra med det.

Visst har man tänkt på honom ibland så det här var ju jätte roligt att få höra att han har det så bra =D Är så glad för att vi körde honom till djurskyddet och att han fick en ny chans och fått ett bra hem =D
/ickan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: