anjelICKAN.blogg.se

Nu är det sommar

Kategori: Allmänt

Vilket sommarväder vi fått.. Det är ricktigt varmt och soligt.. Jag har inte gjort något inlägg här på ett par veckor.. dagarna går så fort..

Igår var jag och Elvin på sista babycafét innan sommaruppehållet.. Vi hade babyrytmik innan vi gick ut på berget bakom kyrkan för att fika där uppe. De fläcktade gott och vi hade de så gott där i skuggan. Jag har satt i sittdelen i Elvins vagn för liggdelen börjar bli kort åt honom och han vill inte ligga ner utan är mer nöjd när han får sitta eller stå. Det var nog otroligt spännande att få sitta upp och se allt nu och det är ju smidigt att man bara kan lägga ner ryggstödet när han vill sova =) Elvin verka nu väldigt nöjd med bytet!

Elvin i vagnen


Mycket nöjd! =P


Det blev en promenad nere i stan ihop med Sandra och Annie och vi köpte lite blommor på torget. Sedan hängde vi med dem hem och satt ute och njöt i de härliga värdet på deras altan.

Hemma igen ble det mat och snart va de kvällen och Elvin tog natten. Eftersom de är så härligt väder passade jag på att gå ut i trädgården lite och planterade blommorna ja köpt och rensade lite ogräs. (Tobias var så klart kvar inne ifall Elvin skulle vaknat) Tror aldrig de blir ordning i den här trädgårdne =S Har så mycket att göra..

I måndags var vi på familjecentralen med föräldragruppen och pratade om skador och sjukdommar.. De är mycket man ska tänka på =)

I onsdags var ja och Elvin hos Sandra och träffade Tobias mormor och morfar och fikade.. Varmt var det och jag insåg rätt snabbt att jag tage på Elvin för mycket kläder.. känns lite svårt att våga klä honom i så lite kläder när man är ute men är de så här varmt funka de ju inte med mössor och tjocka tröjor direkt.. De blev att ta av tjocka tröjan till den kortärmade under och mössa funka ju inte.. byxorna han hade på sig är perferka nu.. de kan med en knapp vikas upp för att bli kortbyxor.. då är ju också långbyxorna nära om de skulle bli kallare när man är ute =) Så det blev lite bättre när jag insåg att jag måste klä Elvin i sommarkläder också och inte vinter ^^ sorry Elvin.. mamma är rädd om dig! Jag hade beställt en solhatt till honom men den hade inte kommit så vi åkte ner till stan för att se om vi kunde hitta en hatt där.. inne i butiken ser ja att de har den hatten jag redan beställt.. enda trösten var att den var dyrare där ^^ Hemma igen visa ja upp Elvin i sin nya solhatt för Tobias och sa att den jag beställt har ju inte kommit så jag fick åka ner till stan och köpa en... Är de den här du beställt sa han då och visa upp en peket som kommit på posten ^^ Typiskt... Men nu har han två fina solhattar =) Åh så söt han blir i dem <3

Förra veckan var jag ner till jobbet och hälsade på en sväng.. Jätte fint har de fått det i de nya lokalerna =) Roligt att träffa några av arbetskamraterna också =)

Tobias hade långhelg och passade på att vara förkyld hela helgen =( Såå typiskt.. Jag och Elvin åkte iaf med mina svärföräldrar till Tobias moster Annette i Dingelvik för att med Tobias familj fira en tidig morsdag. God mat och tårta fick vi och va roligt att träffa alla.

Jag har fått sålt våran sängram äntligen och med den blev vi av med nattuksborden som stått ivägen för oss.. De kommer inte få plats i vårt sovrum igen så de va gott att bli av med de =) Nu sover ja och Tobias på golvet ^^ Sängarna är ju de samma så de går ju lika bra tills vi köpt en ny ram =P

Dante har simmat en del nu när vi fått så gott väder =) Han älskar de och vill aldrig komma upp.. Han bestämde sig till och med för att ta en simtur när ja var ute med honom på en kvällstur sist det regna.. ^^
Tur han inte är intresserad av jakt för han hade sällskap av tre familjer kanada gäss med småttingar men de va inte det minsta intressanta för Dante..



Sen rullar han gärna ihop sig i soffan =)


Äppelträden och päronträdet blommar för fullt...


Elvin är världens goaste bebis <3


Det här var de första jag såg när jag vaknade idag.. en söt bebis som vänt sig till mage och kikade över spjälskyddskanten för att se om mamma var vaken ^^


Det känns inte som Elvin som är så liten skulle förstå så mycket som man säger.. men han förstår kanske mer än man tror ^^ Han reagerar på sitt namn och tittar på en när man säger det och nu har han förstått vad lampa är.. Han tittar upp i taket på lampor när man frågar honom om han vet vart lampan är =P

Får avsluta detta inlägget på samma tema som jag började det =)
Elvin vill inte längre ligga ner.. I badbaljen tar han tag i kanterna och försöker sätta sig.. världens sötaste michelinmage får han <3
Det är mycket mer spännande att sitta upp =P


/ickan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: