anjelICKAN.blogg.se

Dagis

Kategori: Allmänt

I fredags hängde jag med Sandra och några till på studiebesök till Örnäs dagiset =)
Jag är ju inte härifrån Åmål och har ganska dålig koll på vad det finns för dagis här i stan så även om det är minst ett år kvar innan Elvin ska va på dagis så känns det bra att börja bekanta sig lite med de olika ställena.
Det var fint där och det verkade som barnen som var där hade det bra och hade kul. Känns konstigt att min lille Elvin snart ska va så stor och springa runt och leka så han ocskå ^^

Eftersom jag inte ville ha med mig Elvin som är så liten till alla dagisbaciller så var han hos sin farmor och farfar tillsammans med sin kusin Annie den timman vi var på dagiset =) Det var första gången jag lämnat honom förutom med Tobias någon kort stund också. Det känns lite jobbigt att åka från honom och jag saknar honom massor även om det bara är en väldigt kort stund jag är borta men jag vet ju att han hade det hur bra som helst medans jag var borta och då klarar jag mig rätt så bra jag också. Han har så go farmor och farfar och allt hade gått jätte bra =) När jag och Sandra kom tillbaka till så sov båda barnen ^^

Tack farmor och farfar =)

Vi fikade och satt och prata ett tag innan jag och Elvin knallade ner för backen och hem igen =) Jag passade på att kratta lite ute i trädgården innan det var dax för mat.

Igår hade vi en lugn dag här hemma.. lite småpyssel här inne bara =) Byrån har fått sin sista låda nu när jag fått den nya lådfronten.. (Den ena sprack när jag skulle skruva ihop den) Tobias satte upp nya lampan i sovrummet och så högg han upp lite mer av veden som blev efter träden som fäldes...

Idag har vi pysslat ute både ja och Tobias medans Elvin tog sig en lur i vagnen på altanen. Det var ricktigt gott väder ute =) Svärfar kikade förbi och hjälpa Tobias som har toge bort en av stubbarna på baksidan =) De är så mycket som ska göras ute i trädgården men de blir bättre.


Mina små töser..
Fiona skulle aldrig komma på tanken att lägga sig bredvid Zelma..
Men hon verkar tycka det är rätt bra när Zelma kommer och lägger sig bredvid henne ^^


Fiona hade nyss stortvätt av Zelma =P


Sen somna de gott ihop i här i soffan =)

/ickan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: