anjelICKAN.blogg.se

Bye bye tujan =P

Kategori: Allmänt

ÄNTLIGEN!!!
I tisdags föll den stora tujan här på baksidan.. Det är så gott att den är borta =) Har massor att göra ordning i trädgården men det får komma med tiden. Nu bara njuter jag av att den är borta och växthuset kom fram. Nu i sommar ska det rensas, tömmas och rengöras så kanske man kan hitta på nått kul med det också =)

Så här såg det ut i förra veckan innan det döda körsbärsträdet togs ner och nu är även tujan borta då =)
Bakom gömmer sig växthuset..
I det vita huset som är bakom allt träffades jag och Tobias ^^ Kul att vi nu bort precis här bredvid <3



När träden skulle fällas satt jag inne och matade Elvin men kunde samtidigt se allt från fönstret..
Dante är också med och kollar var det är för nått som kommer bak i skogen...



Här har träden börjat falla =P



Här faller sista stammen på tujan =P



Det blev väldigt mycket träd i trädgården =P



Efter den bilden kan ni nog förstå vilken lättnad det är att ha bleve av med de här träden...

Han som tog ner träden tog med sig allt därifrån..
Här lyfter han upp allt på släpet.. Min snälla svärfar var med och hjälpte till att få bort allt och hjälpte till att röja upp de värsta i trädgården efteråt. Tusen tack!



Här är träden borta.. det blev en del krattande efteråt.. nu ser det tomt och gott ut =P
Växthuset är framme... Det är väldigt igengrtott när de stått där bak i skogen så nära inpå trädet.. Kommer nog bli fint när man kan ordning det =)
Det hemskt fula plåtskjulet som står där ska rivas bort i sommar också och under finns det berg som ska sopas fram och bli mer synliga =)



När träden va nere var det dax för mig och Elvin att ta en promenad till BVC =)
Elvin väger nu 5870 och är 61 cm lång =)
Han växer så de knakar och äter och sover gott och är bara så glad hela tiden <3 Det känns så härligt att han bara mår så bra ^^
Han ska stå i knät och vill vara med och se allt som händer! Han rullar ibland till sidan och har börjat tycka de är lite roligt att ligga på mage vilket han inte alls gillat eller förstått vittsen med innan.. Han försöker rulla till mage men har nog ett tag kvar innan han verkligen kommer runt.

Efter BVC gick vi vidare hem till Elvins farmor och farfar =) Sandra och Annie, Rigmor, Roland och Annette var också där. Blev bjuden på lunch och kaffe och Elvin var så glad och bjöd alla på ett leende <3

Hemma på eftermiddagen somnade Elvin i vagnen när vi gick ut i trädgården så jag passade på att kratta och röja upp lite mer.. Tobias kom hem och började hugga upp lite av stockarna som blev kvar på tomten så vi kan elda med de..

Igår hade vi verkligen helt underbart väder =D
På middan när Elvin och jag lekt hela förmiddagen somnade Elvin i vagnen som jag tog med ut på altanen och så fick jag kratta och röja vidare i trädgården.. Vi va ute i flera timmar och njöt i solen =)

På eftermiddagen när Tobias kom hem hämtade han dekorstenen vi ska ha bakom kaminen. De kommer bli fint.. ska bli så kul och få de färdigt också =)

Idag har vi vare på babycafet igen. Det är en lite dum tid för oss.. Men vi tog oss dit tillslut iaf =P
Elvin vaknar strax innan vi behöver ge oss iväg och när han precis åte mat är det inte allt för kul att knö ner honom i bilstolen =S En del (visserligen väldigt lite av maten med tanke på den enorma mängd han äter)  av maten kommer naturligtvis upp då när man ska kasta sig iväg.. och så klart hamnade hela spyan idag över honom så det var bara att hitta andra kläder och börja om.. Men vi tog oss ju iaf iväg till slut efter ett ombyte av kläder =)

Han spyr rätt lite så jag ska ju inte klaga.. Det är lite typiskt just när man är klart att åka bara ^^ Han spyr lite mer nu än han gjort innan men när magen blir sååå full så skulle han nog behöva ligga helt stilla och det gör ju inte han längre ^^ Han har gymnastik hela tiden =P

Det var roligt och komma dit igen och träffa alla =)
Efteråt tog vi en promenad ner till stan och hämtade ut ett paket på posten..
En av byråerna jag köpte på ikea sprack när jag skulle skruva ihop den så nu fick jag en ny del så nu ska ja nog få ihop den sista lådan också =)

/ickan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: