anjelICKAN.blogg.se

6 Månader

Kategori: Elvin

Det här halvåret har gått otroligt fort.. Min lille Elvin blev i måndags 6 månader <3
I förra veckan var vi på 6 månades koll. Han utvecklas jätte bra säger de och han växer på bra =) 7160 väger han nu och är 65,5 lång =)

Elvin har suttit rätt bra rätt länge men lite framåtlutad som bebisar brukar ^^ men det är först nu för någon vecka sedan som jag verkligen insåg att han sitter ju själv även när jag inte håller upp honom.. det är nog bara jag som inte vågat släppa men han börjar bli ricktigt bra på det nu =) Lampan i taket har han hittat också.. den är spännande att titta på och han tittar upp mot taket när jag frågar om han vet vart lampan är =P

Han ligger verkligen inte stilla där man lägger honom längre.. han ålar sig runt på platsen där han ligger men ibland även iväg lite åt något håll.. Han "kryper" med armarna eller benen men inte på samma gång ^^ Så kommer han på det så går de nog undan här snart ^^ Gåstolen har han också kommit underfund med hur han ska göra för att komma frammåt.. Det bästa är när han kommer framför spegeln och kan se sig själv.. men spisluckan duger bra den också och han bara skrattar och hoppar upp å ner när han ser sig själv <3



I fredags var vi på ett "extra" babycafé för att hjälpa till med en film till en utbildning.. Vi sjöng lite och sedan fika vi.. Barnen fick på rytmiken sitta på badbollar och den badbollen var väldigt fin tyckte Elvin så han får nog få en egen badboll tror jag ^^

Tobias har nu några härliga veckor ledigt från jobbet... han är pappaledig nu och sedan är det semester på det så vi kan njuta ihop hela familjen hela sommaren nästan <3


I söndags hade ja och Tobias städdag här hemma och han med en hel del.. på eftermiddagen kom mamma och pappa och hälsade på.. även svärmor var här en sväng och lånade Dante till promenadsällskap =)


I måndags var jag och Elvin hemma hos Sanna och Amanda och träffa mammorna och bebisarna =)

På tisdagen var vi hos svärmor på eftermiddagen och träffa vänner till henne och Sandra och Annie.. vi fick god mat och fika och hade en trevlig eftermiddag.


Vi har passat på att få lite gjort här hemma nu när Tobias också är ledig.. Jag har röjt i vår stora vindsgarderob och tömt den sidan som så småning om ska rivas för att bli en del av Elvins blivande rum.. ute har jag fortsatt rensa på baksidan och snart ska de bli gräs där de stora träden sått.. Tobias har lagat gräsklipparen och klipps gräset och idag har han kört iväg ett STORT lass med skräp till tippen! Så härligt att bli av med massa bråte som bara stått och tage plats..


Nu ska vi krypa mer i sängen och sova =)
I morgon ska vi ta en tur till Långed och träffa lite vänner.. de ska bli jätte kul!
/ickan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: