anjelICKAN.blogg.se

29 år och midsommar

Kategori: Allmänt

Nu har jag inte skrivit sedan förra veckan.. Jag har blivit "ett år äldre" sedan sist jag skrev och vi har firat midsommar =)
 
Förra torsdagen fyllde jag 29 år =) På eftermiddagen kom mamma och pappa hit till Åmål och vi satt ute på altanen och åt mat och sedan blev det ju så klart lite kaffe =)
 
Har fått fina presenter och här är en av dem.. Marksten =P Ska läggas på flera olika ställen i trädgården.. får lägga upp bild när vi börjar =)
 
Dagen efter min födelsedag fick vi fira vidare.. Midsommarafton =D
På eftermiddagen gick vi hem till svärföräldrarna Carina och Jerry och så klart var även Sandra där med familjen..
Det blev grillar och massa god mat.. sedan hade Carina fixat med en lite tävling.. det blev pilkastning, plockepin med jätte pinnar och massa kluriga frågor =D Så klart blev det även kaffe och jordgubbar och glass.. inget kan passa bättre på midsommar än jordgubbar =D
 
På lördagen fixade Tobias och svärfar så vi fick en större tomt.. den växte med drygt en meter =P
Häcken på baksidan mot skogen tog de bort.. nu finns de ännu mer mark som ska göras ordning med gräs och annat... efter de va klara fortsatte de greja hemma hos svärfar och när de grejat klart där kom jag och Elvin också dit och vi åt mat ihop =)
 
Nu ser de rätt illa ut.. men blåbärsburkarna kommer nog må bättre nu när de får gott om plats.. vetboden stod inne i häcken så nu blir de bättre runt den också.. staketet satt redan bakom häcken när vi flytta hit men ska så småningom bytas till ett ricktigt staket i trä nu när häcken är borta.. marken ska jämnas ut och bli gräsmatta en bit och så ska det läggas sten på en bit.. taket på vedboden såg rätt kul ut bak också.. det ska sågas till och fixas i morgon =) Där jag står och tar kortet bakom växthuset kunde man inte innan gå alls =)
 
Igår måndag åkte Tobias till Karlstad med svärfar och jag och Elvin passade på att ta en tur till Långed =)
Jag, Elvin och mamma åkte och hälsade på mormor en sväng.. när vi kom hem till mamma och pappa igen hade pappa fixat kebabbsallad till oss =D
 
Mormor och Elvin
 
Idag har vi mest bara grejat ute i trädgården mellan skurarna och Elvins mattider ^^
Jag har sått gräs och Tobias har börjat tömma växthuset som var fullt i skräp som de förra ägarna lämnat kvar..
 
Vi såg flera fina pantersniglar när vi grejade ute i jorden och gräset =)
 
 
Sista så måste jag bara lägga ut en bild på bebis som atckerar "kamphund"
Hunden skriker neeeejjjj!!!!!!!!! Eller? ^^ Elvin vill gärna klappa Dante när han kommer förbi =P Dante är så snäll så och är bara farligt trött med världens största gäspning på bilden =P
 
/ickan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: