anjelICKAN.blogg.se

Skit väder!

Kategori: Allmänt

Skit väder hade vi igår när vi var ute och åkte. Efter lunch packade vi in oss i bilen och åkte till mor och far i Långed. Det snöade lite men vi tyckte inte det såg så illa ut så vi gav oss iväg. Mamma och Pappa tyckte nog det var jätte kul att se Elvin igen :-) Han växer ju så det knakar och utvecklas så fort! Jag skulle behöva en broms så fort tiden går så ja kan hänga med. Vi åt lite mat och hade trevligt innan vi skulle fara vidare på kalas till Pontus, Tobias kusin. De började kännas dåligt på vägen nu.. Vi ångrade nästan att vi åkt ut alls.. Men fram kom vi. Elvin höll sig vaken nästan hela tiden förutom någon liten kortare tupplur. Humöret var det som tur var inget fel på ändå :-D (Då sov han ännu bättre när vi kom hem och i natt istället så de va inte dumt :-P ) Vi hade trevligt på kalaset som alltid och åt gott :-) När vi skulle ge oss av hemåt ångrade vi oss mer att vi åkt ut. Vi tog följe och åkte i karavan med tre bilar till Åmål för att ha koll på varandra så ingen for i diket. Halt och slirigt och bilen åkte hit och dit över vägen. Men karavanen tog sig i lugnt tempo hem till Åmål! Min dator tror jag gjort sitt nu.. :-( Den har ju länge vare dålig.. Bärbar är den inte längre för batteriet är dött.. Skärmen är nästan löstagbar.. Och nu började den för en tid sedan att krångla med allt annat.. Virusprogrammet vägrar uppdatera så det kommer nya virus att slåss mot ständigt, det går inte att använda sökmotorer då jag inte får upp mer än ett par sök alternativ, länkar kan jag inte klicka på och igår slutade webbläsarna helt att fungera. Jag kan inte öppna någon av dem. Min dator har bleve för gammal för uppdateringarna klarar den inte av heller. Trög och tuggar sig knappt frammåt känns det som jag får rädda de som finns innan allt lägger av. Tur ja har mobilen att surfa på för nu va de nog slutsurfat på den datorn :-( Kanske kan den få en ny chans om man formaterar om den men inte mycke som funkar ändå när den är så gammal och dålig.. Nu ska vi se om jag kan få in detta meddelandet från mobilen till bloggen också :-) /ickan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: