anjelICKAN.blogg.se

God Jul =)

Kategori: Allmänt

God Jul... eller god fortsättning kanske jag får säga nu =)
 
Min tomtenisse <3
 
Sedan förra veckan då jag skrev har vi hunnit med kalas hos mamma, julklapps handling i Karlstad och julfirande =D
Förra fredagen var vi i Långed och firade mamma på hennes födelsedag.. alltid trevligt med kalas, god mat och träffa familjen.. Elvin lekte med kusin Hugo.. han tycker allt att hans kusin är bra spännande =D
 
I lördags blev det en tur till Karlstad för att knö med ALLA andra som är ute i sista minuten för att skaffa de sista julklapparna ^^ Elvin och Dante var hos svärföräldrarna så vi kunde åkta själva jag och Tobias =) Tur var nog det för jag hade inte velat knö mig runt med en barnvagn när man hade fullt upp med att ta sig fram utan... det tog lång tid att hitta parkering och var galet mycket folk... men vi fick till slut tag på alla klappar vi skulle ha =D
 
Dagen innan julafton var vi enligt tradition hemma hos svärföräldrarna och fick mackor med julskinka =) Sandra var också där med familjen och barnen lekte och grejade ihop =) En mysig kväll blev det.
 
Elvin och kusin Annie sitter så snällt bredvid varandra på golvet och äter smörgåsrån <3
 
 
Så var julafton här =D Mamma, pappa och farmor kom till oss på förmiddagen.. Vi drack glögg och jag hade bakat en safranskaka.. öppnade julklappar.. Elvin fick så mycket roliga leksaker.. han hade nästan inte tid att sluta leka med allt för att äta och sova lite middag ^^
 
Öppnar julklappar =D
 
På eftermiddagen hade han återigen knappt tid att ta på sig ytterkläderna när vi skulle upp till svärföräldrana för han skulle leka med sina saker ^^ Men iväg kom vi.. massor av god julmat hade vi alla hjälpts åt med att fixa och allt var så gott =D
 
Tomten kom och detta var första gången som Elvin och kusin Annie fick träffa honom =D Det var spännande ^^
när Tomten delade ut alla julklappar skulle Elvin vara med mitt uppe bland alla klappar.. han satt i farmors knä bredvid tomten och hjälpte till att dra lite i presentslörena och undersöka julgranen.. första försöket till en bild med Elvin i knät på tomten gick inte... men efter alla klappar var utdelade hade han nog ändå spanat in tomten nog för att inte vara rädd längre och kunde sitta en liten stund så vi han ta bilder =P
Annie höll sig på armlängs avstånd ^^ Hon stäckte fingrarna så långt för att ta emot julklapparna.. så söt ^^
Elvin fick ännu mer fina julklappar!
På kvällen hade vi också vårt roliga julklapps spel där vi i nummer ordning som vi drar öppnar julklappar som vi kan "stjäla" av varandra ^^ Vi var 13 stycken i spelet och jag fick nummer 12 så jag hade nästan alla julklappar att välja på i slutet och lyckades "stjäla" en jättefin typ ljuslyckta =D Tobias hade lite sämre sifra men var den som från början öppnade just den ljuslycktan men blev av med den.. tur jag kunde sno tillbaka den =P
Tobias slutade till slut med fyra flaskor glögg med lite annorlunda smaker =)
Elvin var så snäll och nöjd hela kvällen även om det han bli lite sent innan vi var hemma igen och kunde stoppa honom i säng =) snällare unge tror jag inte finns <3
 
Elvin spanar in den där Tomten ^^

Elvin och farmor hjälper Tomten med julklapparna =)
 
Elvin och Tomten =)
 
Alla julklapparna han fått har verkligen vare jätte kul !! Han har fullt upp här hemma och leker och leker =D
Jag och Tobias har också fått massa bra julklappar och Dante, Fiona och Zelma har fått ben och godis =D
Vi har verkligen haft en jätte mysig jul <3
 
 
Elvin och Annie kollar in alla julklapparna =)
 
Av sin kusin Annie med familj fick han en jätte fin gungelefant =)
 
 
Nu får vi se om vi tar oss iväg på någon mellandagsrea någon dag =D Jag och Tobias har suttit och kollat på datorn efter en ny dator till mig... tror jag hittat den jag vill ha så jag måste nog åka och titta på en sådan någon dag =D
/ickan
 
Zelma och Dante mysier i soffan <3
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: