anjelICKAN.blogg.se

Dagis nr 3, gröt och kalas helg =)

Kategori: Allmänt

I fredags var jag och Elvin på ett tredje dagis här i stan på studiebesök =)
Vi tog en promenad ner till stan och mötte upp med Sandra, Annie och några till och tog sällskap till dagiset Lyckan.
De har vare jätte bra och fått komma och hälsa på lite på några av de dagis som finns här i stan. Det känns som jag börjar veta vart jag vill sätta Elvin.. Jag vill helst inte ha honom på dagis alls dock ^^ Skulle vilja stanna hemma och vara med honom tills han börjat skolan ^^ De är verkligen helt underbart att vara mamma ledig och då vara med Elvin hela dagarna och få vara med och se allt han lär sig och bara njuta av att man har en så go och snäll liten bebis <3
Men jag tror helt säkert han får jätte kul när det blir dax för dagis också =)

Efter studiebesöktet och ett snabbesök på konsum gick vi allihopa upp till familjecentralen och fikade ihop med Lena på öppna förskolan.

De var verkligen härligt väder ute så jag och Elvin tog en extra sväng innan vi gick hemmåt. Mitt jobb, Smådjursveterinären här i stan byter lokal denna helgen. De hade börjat flytta under fredagen och ja var såklart nyfiken på hur de kommer bli på nya stället så vi tog en sväng förbi och kikade och hälsa på arbetskompisarna. Så roligt att träffa dem och det blir verkligen jätte fint på nya stället. Det kommer bli väldigt mycke nytt för mig när jag ska börja jobba igen =P men det är verkligen jätte roligt att de får så fina lokaler!

Sedan fick vi gå hemmåt till Dante och fortsätta promenaden med honom också =) Dante galningen passade på att ta en snabbdopp i vattnet här nere.. Tror inte han tyckte de va så varmt å gott men kul va de nog och glad blev han =P



Igår lördag började vi dagen med en lite sepciel frukost. Elvin fick smaka på gröt för första gången =P
Han smaka länge på de han fick i munnen men tyckte inte alls de va gott.. Efter ett par skedar där han mest spotta ut allt tröttnade han regält på gröten och ville ha flaskan med mjölkersättning istället =P Slänger in några bilder strax =P

På eftermiddagen åkte vi till Dingelvik på kalas =)
god mat och tårta och roligt att träffa alla. Elvin var lite rädd för alla direkt vi kom dit men de gick över efter en stund och han prata på och var glad =)

Idag fick Elvin gröt till frukost igen och nu blev det inte ricktigt lika mycke grimascher och han åt lite mer än igår men ville snart hellre ha mjölken =P

/ickan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: