anjelICKAN.blogg.se

Spindelfritt

Kategori: Tips, prylar och inredning

Jag minns inte om jag skrev om detta tidigare när jag beställde mina spindelfritt dosor eller ej... ?? (i vintras)
Men jag måste rekomendera dem om det är fler som ryser lika mycket av spindlar som mig så måste ni skaffa sånna här...

Silverline är märket och spindelfritt heter de!

De funkar jätte bra här hos oss.. Förra sommaren var det nya STORA spindlar i källaren så fort man gick ner dit... Hur många än katterna fångade och Tobias fick ta bort... även stora svarta skalbaggar.... våran källare ligger helt under marken så det vill ju gärna va lite sånna där äkliga djur inne då =S
Det brukar ju heta att huset är friskt om man har sånna spindlar men det känns ju inte alls så trevligt...

Innan våran kom satte vi upp två stycken sånna här dosor i källaren.. En i hallen och en i tvättstugan... Men sätter dem i ett uttag i väggen och så blinkar en liten röd lampa på dem och så ger de ifrån sig ett ljud som spindlar och andra småkryp inte gillar... Vi hör inte ljudet och hund och katt har inte heller ont av det... Dante, Fiona och Zelma är lika mycket i källaren nu som innan och jag har inte sett någon reaktion på att de märker av dosorna.. Katterna har sin toalett nere och de fortsatte använda den precis som innan (tror det bara var gnagare som inte heller gilla ljudet när man läser om den) Jag kan om jag står i närheten av den höra ett väldigt litet klick när den slår till och från... men hörs knappt så det spelar ingen roll och nere i källaren har det ju absolut ingen betydelse... tänker inte på ljudet när jag är i källaren och Tobias han hör det inte alls...

Inga spindlar eller andra små kryp... har sett en spindel och den gav sig nog iväg lika snabbt som den kom in när den hörde ljudet för nästa gång jag kom ner var den borta och ja har inte sett den eller någon annan spindel sedan dess.... inga skalbaggar heller... Verkligen inget alls... och det som var så många förra sommaren.. Underbart och renare känns det ju nu när man slipper de där krypen..

Vågade inte tro på att de här dosorna skulle funka men för mig som verkligen inte gillar spindlar (å våra spindlar som var så stora så man trode de skulle bära iväg på en när man mötte en) är helt överlycklig över de här små dosorna och att de verkligen funkade! De var värt att testa tänke jag och jag är verkligen nöjd =)

Kommer sätta upp en dosa till i garaget för där har vi sett en och annan nu i sommar så blir det inga där heller i fortsättninegn ^^

/ickan

Kommentarer

  • Andrea säger:

    Låter helt fantastiskt!!! Skall nog införskaffa sådana! :)

    2011-07-20 | 19:40:42
    Bloggadress: http://www.bubbasblogg.wordpress.com
  • Ludde säger:

    Hej!



    Var köpte du dina spindel dosor?

    2011-08-24 | 00:00:18
  • Butters säger:

    Nu har det gått ytterligare 2 år, kan du fortfarande rekommendera dem?

    Svar: Ja de har funkat jätte bra.. inga spindlar alls i de rum där dosorna suttit.. Innan dosorna var såg vi flera spindlar var gång vi gick ner i källaren.. Denna vintern tog vi dock bort dosorna när vi satte in en luftvärmepump i källaren och den håller också krypen borta =) Men jag kan verkligen rekommendera spindelfritt dosorna om man vill bli av med spindlarna i källaren.. våra djur har inte heller brytt sig om dem och allt jag hört är ett väldigt liiiiiitet klick när dosan slår av och till när jag stått precis bredvid dem... Mycket nöjd med dem =)
    anjelICKAN

    2013-04-19 | 13:37:11
  • Isabell säger:

    Hej, har precis (tack vare din blogg artikel) skaffat spindelfritt från silverline. Samma märke fast den ser inte exakt lika dan ut som den på din bild. Har en fråga du kanske skulle kunna besvara. Min spindelfritt är inte alls tyst, utan ger ifrån ett högt, pipigt ljud som är väldigt irriterande. Det går bort ibland då man justerar manicken, men det kommer efter ett tag tillbaka. Var det så med eran också? Det står på din blogg och andras kommentarer att den inte alls gjorde något sådant oljud. Är det något fel på mina uttag i väggen? Vore tacksam för svar då jag är väldigt spindel rädd och fruktar stort att få syn på en bamse spindel i rummet. MVH Isabell
    email: [email protected]

    Svar: Hej! Hoppas du slipper spindlar. Här hos oss funka de jätte bra. Själv är jag väldigt känslig för höga toner och pipande ljud men allt jag hörde från våra dosor var ett svagt klick när den slog av och på. Min sambo hörde de inte alls. Klicket störde mig inte heller då dosorna satt i vår källare där vi inte är så mycket. Det låter knepigt om delåter högt tycker jag.
    anjelICKAN

    2014-02-12 | 18:03:48

Kommentera inlägget här: