anjelICKAN.blogg.se

Prickig snigel =P

Kategori: Allmänt

Många har problem med de äckliga bruna mördarsniglarna i trädgårarna... de förstör och äter på allt... Har en del här också men har inte upplevt att det är så många denna sommaren som jag haft tidigare när jag bode i lägenheten som tur är.

Men nu har jag hittat en snigel till i min trädgård =) Kanske många av er som redan sett den och vet vad det är för en kabrat men när jag såg den här om dagen var den helt okänd för mig och jag var tvungen att ta reda på vad det var för en.

Den heter Pantersnigel =)
Den ser i formen och storleken ut som de svarta skogssniglarna eller bruna mördarsniglarna men denna är ljus med mörka prickar eller fläckar.

Den äter döda växter och gör med andra ord inte skada i trädgården som mördarsnigeln OCH det bästa! Den ger sig ibland på mördarsniglarna och dödar dem =P Så om du har en prickig snigel i trädgården var rädd om den =)

Så här såg den ut som jag hittade här ut =)
Lite mörk bild tagen med mobilen.. det var rätt sent när jag och Dante var ute för en kvälls tur =)



/ickan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: