anjelICKAN.blogg.se

Lydnadsträff

Kategori: Allmänt

Här har vi haft en kanon helg =)
I lördags var vi i Bengtsfors hos Tobias mormor och morfar på kräftskiva. Det blev massa gott att äta och allt kul att träffa alla!
Sedan kom söndagen och vi åkte till Svanskog för Heidi och Andreas hade ordnat en lydnadsträff =) Vi blev ett bra gäng hussar, mattar och vovvar! Vi gjorde en platsläggning först.. Den gick väll inte så bra för mig och Dante för han skulle upp och leka med Dede som kom förbi springandes ^^ Att det ska va så svårt å ligga stilla när det kommer någon och bjuder upp till lek ^^ morrr !! Men det gick ju bra ändå och jag la Dante igen =)

Heidi körde igenom oss allihopa en och en och det gick hyffsat men med några missar. Dante var lite väl taggad och hadde lite väl brottom.. Men han har inte vare så här taggat på länge så det var ändå härligt att se =)

När alla kört genom blev det lite kontaktövningar.. Vi gick sicksack mellan varandra och när jag nu tog ut Dante ur bilen så var dofterna från de andra hundarna mer spännande än att lyssna på mig. Med med lite tjat och hjälp av den braiga skrammel burken släpte till slut nosen från gräsmattan och han konsentrerade sig på mig =nöjd matte :)

Senare blev det grillning och sedan kaffe hemma hos Heidi och Andreas :)
Och vi avslutade med att köra lite uppletande. Detta har aldrig vi kört med Dante så där på ricktigt. Bara för skoj skull gömt saker i huset eller i trädgården men detta är något som han tycker är jätte kul och svansen viftar allt den kan medans han letar =P Han var helt galet taggad innan han fick sticka iväg och leta ^^ Lilla Engla var jätte ducktig och hjälpte mig att gömma bollen till Dante. Sista gången gömde den sig riktigt bra och Dante fick kämpa ett bra tag med att hitta den men han gav iaf inte upp och till slut så hitta han sin boll igen =)

Tack Heidi och Andreas och allihopa som var med för en jätte trevlig dag =)


Igår passade jag på att måla lite igen när vädret var så fint... Dörren fick sig en omgång till och så gav jag mig på några fönster.
Idag var vädret inte lika kul så jag har mest hölle mig inne och bakat och pysslat.. Det kom en idag och kollade på våran skorsten igen och mätte den så nu kommer vi nog snart få en slang nerdragen i skorstenen så kommer det gå att elda igen =)

/ickan =_)


Kommentarer


Kommentera inlägget här: