anjelICKAN.blogg.se

Ny kompressor =)

Kategori: Allmänt

Yes! Nu sitter äntligen den nya kompressorn på plats i bergvärmepumpen =)
Vi vet inte säker än att allt nu funkar som det ska men det har iaf bleve bättre och pannan går mer normalt.. Bara hoppas nu att det blir bra och inga fler jobbiga fel ska dyka upp..

I helgen var mamma och pappa här =)
Elektrikern Pappa =P instalerade en fläckt i badrummet åt oss och det gjorde stor skildnad.. Riktigt gott att få den på plats.

Under veckan har jag mest bara jobbat =) Trivs jätte bra på jobbet och med alla där!


Idag har jag vare iriterad, arg och besviken...
Jag bor precis vid Örnässkogen här i Åmål.. Den börjar bakom mitt hus och det fins många fina stigar att gå på.. Det är riktigt många hundägare som rastar sina hundar runt om här.. Vad jag inte kan förstå är varför så många har sina hundar lösa där.. Det är som sagt jätte många som går där med och utan hund men ändå anser väldigt många att det är en lämplig skog  att släppa sin hund lös i =/
Idag när Tobias var ute med Dante i skogen (Dante var kopplad) mötte han en annan husse som hade sin hund okopplad.. Tobias gick av sigen in på en annan med detta hjälpte inte.. När de gick förbi sprang ändå den lösa hunden raka vägen fram till Dante.. Den börjar med en gång att morrade och var hotfull mot Dante vilket självklart han inte gillade.... Det blev inga skador på någon av hundarna som tur var och ägaren till den andra var snabbt framme och sparkade undan sin egen hund och ursäktade sig och sa att det iaf inte var Dantes fel.. Men det känns så onödigt alltihopa.. Varför ha sin hund lös i en sån skog? =(

Det hjälper ju inte att man tar ansvar för sin hund när de man möter inte gör de =(

Visst har jag också Dante lös ibland.. Men jag brukar släppa honom där jag ser möten på långt håll...

När Tobias kom hem och berättade vad som hänt sa jag att jag hoppas iaf att den hundägare lärde sig nått idag.. men så fel jag hade... tyvärr så mötte Tobias och Dante dem en gång till och hunden var fortfarande okopplad =/


Idag har jag förutom att jobba och vare iriterad på ägare till lösa hundar vare hos Louise och klippt mig =) Det var behövligt nu att få bort lite.. jag behöll dock samma frisyr denna gången och ska försöka låta det växa ut lite igen.. (om jag orkar vänta på de ^^) Men gott att få det lite nyklippt ändå =P

Måste bjuda på några mobilbilder också =P

Fionas favvo ställen i huset är under elementen.. Favvorit elementet är det i badrummet där även golvet är varmt från golvvärmen ^^
Här har hon hamnat lite bredvid elementet men det brukar se rätt kul ut när hon klämt in sig helt under ett..


Zelma har skaffat ett nytt täcke hon =P De här två sover ihop hela tiden nu mera ^^


/ickan

Kommentarer

  • Madde,InaoRozz säger:

    Förstår precis vad du menar. Har samma problem då jag är ute med mina dock inte i en skog utan på vanliga gång vägar. Som tur är har många insett att jag inte låter mina hundar hälsa på deras bara för att det ska vara lättare för dom hundägarna då de inte har hunnit fått in sina hundar i tid för att bli uppkopplade. Tack vare de så har Ina blivit väldigt osäker på andra hundar som hon träffar. har speciellt en yorki som en kvinna äger i samma område som jag bor på har lärt sig att han inte får hälsa på I eller R. Vilket den hunden också har gjort då I bet ifrån en gång då han sprang på henne bakifrån vilket inte var första gången. Hundägaren har honom fortfarande lös och skriker på han varje gång hon är ute med han.

    Skönt iaf att det inte blev någon skada på någon av hundarna.

    Ni får ha det!

    2010-11-26 | 04:48:16
    Bloggadress: http://fashioningold.webblogg.se/
  • Andrea säger:

    Zelmas täcke ser aningen tungt ut... men det var väldigt fint! ;)

    När äntligen Bubba slutat jaga våra stackars misar, så flyttade "Maya-Lilla-Buspiraya" in... samma sak om igen! Vi får dock se det lite från den positiva sidan: katterna får gott om motion! ;)

    Ha det fint!

    Kram

    2010-11-27 | 09:59:07
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/bubba
  • Johanna säger:

    Usch va irriterande. Tror att man som amstaffägare kanske är nästintill "för" ansvarstagande (om det går att bli ;-) ) men man är ju så jäkla rädd att bli en av statistiken i media. Om man har sin hund kopplad skiter dem ju i om det skulle vara så att en av vår ras ställer till med något :-(



    Kanske värt en insändare i PD eller dylikt!?! Vikten av att ha sin hund kopplad i populära område eller något.

    2010-11-30 | 16:01:55
    Bloggadress: http://johannak06.blogg.se/

Kommentera inlägget här: