anjelICKAN.blogg.se

Natt Bloggen

Kategori: Allmänt

Här är det mitt i natten.. klokan är redan 03. Jag och Tobias är ju nattmänniskor så detta är ju inte en så knepig tid för oss att vara vakna. Men just i natt hade vi nog lagt oss för flera timmar sedan om det inte vore för allt väsen från grannens som har haft fest.
Okej en fest kan jag stå ut med. Det brukar vara rätt städat och lugnt här på området och det är ju lördag kväll så helt okej. Musiken sänktes iaf något runt ett tiden i natt.. Så problemet är inte själva festen..

Men när fulla människor hittar på dumheter som kan förstöra andras saker så blir man förbannad !!
Det är ju rätt otroligt hur svårt det är för vissa att förstå skildnad på egna och andra saker..

Tobias gick ut med Dante och ser fyra personer nere på vägen som sedan åker härifrån i en taxi. De var runt min bil och det syns tydligt vad de gjorde där.. de har vare uppe och GÅTT på min bil.. =/ Hur tänkte de eftersom de ansåg att det var en bra idee ?? Fina avtryck efter skor och händer över motorhuven och uppe på taket på bilen =/

Det blev ett samtal till farbror blå som skicka hit en bil för att kolla på det. Snälla, trevliga och bra poliser kom hit och tack och lov ser det i mörkret iaf inte ut som det blev några skador på bilen. De som var uppe på bilen var förmodligen lätta personer för bucklor blev det nog inga iaf. Bara hoppas det inte blev några större repor. Det får bli att tvätta bilen i morgon för att se hur det ser ut. Polisen tyckte det var bra vi ringde och att de kunde kolla på det och om det var något så blir det lättare med försökring och så vidare när det finns en anmälan.



Träningen med Dante på brukshundsklubben i torsdags gick väll rätt okej tycker jag. Gick igenom ettan i lydnad och även lite annat ur tvåan och trean också för skoj skull. Sedan fick han göra av med lite energi på hindren på agilityplan =P Han älskar hindren och vi gör det helt utan några krav utan bara för han tycker det är kul att springa upp och ner på sakerna och genom tunnlar och annat =D

I fredags var det besiktning på huset! Det gick jätte bra och det såg bra ut =D
Fick lite tips på saker man bör tänka på och det är ju alltid bra. Så nu ska det bli flytt om en månad =P
Längtar längtar! Men kommer sakna min lägenhet också.. har ju bott här i många år nu (6½ år tror jag) och trivs bra.. men en egen villa kommer bli ännu bättre tror jag =)

Sedan var jag, Tobias och Dante på stan och kollade runt och gjorde några ärenden =) Var inne i djuraffären där Dante fick ett nytt halsband och han fick en ny bästa kompis enligt honom för han fick godis ^^ Hamstern Doris fick vi också se =) Hon var ute på golvet och sprang i sin boll. Ser jätte fräckt ut ^^ och sedan åkte vi och handlade lite mat.
På kvällen var vi hos Tobias föräldrar och grillade korv =D Sandra och Henrik var också där och det blev en jätte trevlig kväll med korv och vin ^^

Nu verkar det som de har lugnat sig i grannlägenheten så nu ska vi göra ett försök att sova här =)
natti natt !!
/ickan


Kommentarer


Kommentera inlägget här: