anjelICKAN.blogg.se

Halv 8 hos Sandra och Henrik

Kategori: Allmänt

I lördags var vi bjudna hem till Sandra och Henrik. Vi är 4 par som ska göra vår egen halv 8 hos mig tävling. Halv 8 hos mig är ett tv program där 4 personer som inte känner varandra får bjuda hem varandra på en tre rätters middag som sedan gästerna får betygsätta.

Vi kör då parvis istället för en och en. Och första paret att bjuda på middag var Sandra och Henrik =) De bjöd på räksoppa till förrätt.. Helt klart den godaste räksoppan jag åte! Och sedan la de ribban för tävlingen högt genom att göra tjälknöl till huvudrätten. De har då verkligen tillbringar många timmar i köket och allt var verkligen supergott !! Nu har jag inte rätt namn på maträtterna tyvärr men till detta fick vi mos som på något sätt var inbakat och vödvinssås och jag tror det var soltorkade tomater och allt hade de gjort själva... inget färdigköpt inte. Till efterrätt sedan fick vi en honung och kaffe pannacotta (tror jag det var) som också var super god.

Hur ska vi andra tre par nu kunna slå denna kanon middagen tro ^^ ???

Självklart betygsatte vi också Sandra och Henriks middags bjudning och la rösterna i ett kuvert som sedan klistrades igen och ska öppnas först på sista middagen för att då räkna ihop vem som har fått högst betyg på sin middag =P

/ickan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: