anjelICKAN.blogg.se

Fullt upp =)

Kategori: Allmänt

Han inte vara hemma många timmar igår ^^ Jag började dagen med att gå och träna på gymmet. Var rätt lugn träning och vi körde väll inte så hårt utan vi var ett gäng tjejer som blev sittandes och tjöta istället ^^ Men det är alltid roligt det ockås =P

Jag han precis hem och ducha och göra mig ordning för att sedan hänga med Sandra till travet och träffa några som jobbar där. Kommer bli några timmar där som ett "extra" jobb kan man säga. Verka kul och vi hade ricktigt trevligt där ute i solen och stod och prata och skratta ihop så de timmarna gick jätte fort =) Dock tog solen lite väl mycket i min nacke och på mina axlar så jag blev lite röd men det ser bättre ut idag så jag blev nog inte så bränd som tur var =P

Det var fri entre för alla krinnor igår på travet och alla kvinnor bjöds på våffla och kaffe så självklart gick jag, Sandra och de andra och fick oss en fika efter jobbet var slut. De va inte alls dumt!

Efter detta han jag bara hem och vända i dörren igen för att ta med mig Dante och åka upp till Svanskog =)
Heidi hade vänner där från koppom med sina hundar så vi skulle träna lite tillsammans. Åkte bort till skolan och körde genom en hel del med Dante (tills propparna i öronen som växer av värmen blev för stora ^^ hihi)

Dante tycker det är väldigt kul med rutan så vi körde ju även lite andra moment som inte finns med i ettan men det är väll bra att träna på lite annat också =)

Vi gjorde en sittande i grupp och en platsläggning tillsammans också.. Då fick vi ett ordentligt test eftersom vi fick uppleva samma sak som hände på våran första tävling.. Nämligen att hunden bredvid Dante reser sig och springer fram till Dante.. De nosar på varandra och Dante hänger med upp och de går en bit.. Tyvärr klarar han inte så mycket störning så att han kan ligga kvar när en annan hund kommer och bjuder upp men det är ju bra att se att det går bra ändå när det händer och att dessa två hanarna kunde släppa det som hänt och vi kunde lägga om.
Det var ju störta problemet på vår första tävling att Dante (som då inte ens vad ett år förståss) la ner lydnaden på tävlingen och bara ville leka med och nosa efter vart den andra hunden tog vägen... Nu kunde vi lägga om och det bredvid samma hund och Dante låg kvar. Så jag är ändå nöjd även om det är synd han reser sig när någon kommer fram.

Magarna började bli lite hungriga så vi åkte hem till Heidi igen och trände grillen =)

Det var ricktigt kul dag =) Tack allihopa!

Idag har jag vare på gymmet igen.. Tobias också.. han har träningsvärk stackaren ^^ hihi.. jag retas.. Har träffat en jobbcoach och sedan spunge några ärenden på stan.. skynda hem för att hinna säga säga hej till Tobias innan han åkte till jobbet och nu är ju klockan bara strax efter halv två så nu får jag väll hitta på nått mer kul för dagen har ju nästan nyss bara börjat =P
Inte lika stressigt som igår vilket är gott förståss ^^
Nej nu ska jag ut och hitta på nått =P
/ickan



Söta blåmesar på besök =P


Kommentarer


Kommentera inlägget här: