anjelICKAN.blogg.se

Vitfläckigt

Kategori: Villan

Nu är det mesta vitfläckigt här.. Förutom vi själva så har huset börjat byta färg.. Vi har hunnit tre sidor med grundmålningen.. Just nu är huset väldigt flammigt i färgen men det kommer bli bättre i morgon när vi kan gå på med ricktiga färgen =)
Känns bra nu när man känner på väggen och den känns väldigt mycket bättre än innan..

Man blandar ut silikatfärgen med något som heter binder och detta gjorde färgen flytande nästan som vatten så det var inte direkt lätt att måla med den :S
Men i morgon på andra lagret blir det bara färgen så då kommer det bli både lättare och dessutom täcka bra och bli vitt och fint =)

Svärfar har vare här och målat han också och han och Tobias var det fart på och de han massor.. Själv höll jag mig till den lilla penseln och målade runt dörrar och fönser där man inte kan rolla =P Jag var minst vitprickig efteråt iaf eftersom penseln inte skvätter som en roller ^^

Fönstrena på alla utom en vägg är täckta med papp så vi ser inte ut någon stans nästan ^^

Så här tokigt ser det ut hos oss just nu ^^ Bilderna är tagna innan vi målat klart sidorna så det är inte grundmålat överallt på bilden.. Fönstrena är täckta med papp och det är färgstänk på det mesta runt omkring ^^ Ser ricktigt snyggt ut här nu.. hehe.. Den pedanta sidan hos mig har lite ont i magen men det kommer nog bli kanon bra när allt blir klart =D

Före:
(den "lilla" granen ska bort)



Och just nu mitt i målningen:



Fönster och dörrar som är bruna idag ska bli vita.
Grunden och trappan ska bli grå och även grått runt fönstrena är det tänkt det med tiden ska bli =)
(Takkupan är inte grundmålad på bilden än)

Flammigt och snyggt  ;) Ska bli så roligt att se när det blir den rätta färgen i morgon =D

 

Heidi och Andeas och alla barnen kikade förbi hos oss idag och kolla på huset =) Va roligt å se er!

Svärmor har passat Dante under dagen och hon var så snäll å bjöd oss på mat sedan så vi slapp matlagningen mitt i målningen =D Goare svärföräldrar än jag har går inte att hitta!!

 

Nu ska vi sova så vi orkar med en ny dag med pensel och färg =P

/ickan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: