anjelICKAN.blogg.se

Varmt och gott...

Kategori: Villan

.. men eftersom jag är svensk så måste jag ändå klaga ^^ Nu är det för varmt.. hehe..

Här i huset grejar vi för fullt =)
Jag tömmet flyttlådor och en del har börjat komma på plats.. Vi grejar dock mest ute i trädgården just nu när det är så fint ute.. Svärfar var här en dag och han och Tobias tvättade hela huset och lagade några sprickor.. Nu ska vi bara vänta på att det vare några soliga varma dagar så väggarna torkar ordentligt och sedan ska det börja målas =P

Stegen som satt på väggen är nertagen.. (lagom snyggt med en stege på väggen ^^ räcker väll om man ställer upp en när man ska upp på taket ^^ Idag sågades de två stora thuja buskarna som stod vid altanen ner... Nu kan jag se ut i trädgården istället för in i en grön vägg när jag kollar ut genom fönstret ^^

En spalje har vi också reve ner nu.. Den stod ivägen och var täckt med klätterväxtrer så det hade inte gått att måla väggen där.. sparjen var dessutom genomrutten... Gör så gott när man får bort en del =)


Lite bilder på huset
Före vi tog ner spaljen och thujorna och stegen..

Den genom ruttna spaljen..


Thujorna.. som var allt man kunde se från fönstret bakom.. Största anldeningen till att de åkte just nu var att det blir lättare att måla utan dem ivägen... Men bort skulle de ändå..





Efter =)





Nu drömmer vi om en större altan ;) Men det får bli nästa sommar =P
Mer bilder slänger jag upp när vi börjat måla!!


Se här mamma! Du hade helt rätt.. Vita blommor på den häcken som är längst ner vid tomtgränsen =)


/ickan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: