anjelICKAN.blogg.se

Angelica & Tobias <-- Villaägare!

Kategori: Villan

Nu har vi flyttat =P
Igår var vi på banken och träffa mäklaren och fick nycklarna till huset =D Jag packade saker hemma och tömde hyllor medans Tobias och svärfar Jerry körde möbler på släpet.. Det gick snabbt och lägenheten blev fort tömd på möbler. Även småsaker och lådor med saker som man dagligen anväder åkte med i flytten. På kvällen firade vi VILLORNA här i huset med en pizza ihop med Carina, Jerry, Sandra och Henrik =P
Sandra och Henrik har köpt hus de också PÅ SAMMA DAG ! Mäklaren och de på banken tyckte det var lite kul när det kom två Hero direkt efter varandra ^^ Vi möttes nästan i dörren när jag och Tobias kom för att köpa vårt hus ^^ Så vi och Tobias syster med sambo har köpt hus samtidigt.. men inte bara det... husen är köpta för nästan samma summa pengar och är nästan lika gammla och påminner mycket om varandra i stil och planlösning ^^

Här om dagen var jag och Dante ute på stan och handlade lite =) Vi passa på att köpa glass (grisöra till Dante) och satte oss vid vattnet nere i hamnen å bara hade de gott =D Va fint det är här i Åmål på sommaren =D Vi matade små "bebis" änder och sedan åkte vi förbi Sandra och Henriks hus och kikade hur de hade det där =)

Tack svärfar för allt hjälp med flytten =D

Fiona, Zelma och Dante fick ju så klart också flytta med oss igår.. Det var stressigt för dem allihopa.. Dante vänjer sig snabbare medans katterna nog får ha några dagar på sig.. men ändå tycker jag de verkar tage flytten bra =) De är gosiga som vanligt och de älskar att vara på övervåningen och sitta och titta ut genom fönstren ^^

Idag har jag jobbat på travet.. Varm å gott å bara trevligt å stå där.. Önskar jag kunde jobba där varge dag ^^ Sandra har också jobbat så vi har solat oss och tjötat en massa =D
Det blev en tur med båda bilarna till lägenheten och hämta mer små saker.. än är det inte tömt men vi tar lite i taget.
Tobias mormor och morfar.. Rigmor och Roland kom till oss i huset och fick gå husesyn å se hur vi fått det =D Handla lite mat och sedan har vi vilat oss.. åte lite mat å gott.. Vår energi tog slut när vi bar saker i den värmen som var idag..

Men det finns massa pyssel här innan man får sakerna på plats så lite har jag toge iaf =P

Nu ska jag kolla vidare på nätet om det hänt nått kul!
/ickan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: