anjelICKAN.blogg.se

Fint väder

Kategori: Allmänt

Idag har det vare jätte fint väder. Fortfarande rätt så kallt ute men i solen helt okej =)
Jag, Tobias och Dante har vare i Svanskog hos Heidi och Andreas. Sophia och alla vovvarna var också där och hälsa på. Kul å träffa henne och Dantes syster =) Vi fika och satt å prata ett tag innan vi tok en kort promenad bort till hembygdsgården där vi träna och skoja lite med vovvarna =) Dante uppförde sig bra idag förutom att han en gång stack iväg ifrån mig till sin syster Varja som är så spännande ^^ Känns som lydnadsmomenten sitter bra också förutom att han har lite väl brottom och kan slarva lite.  Jätte kul å ses allihopa idag =D


Veckan har vare jätte lugn.. Har vare några dagar med fint väder och jag har vare ute och gått en del med Dante i solen och låte han dyka runt i snön så som han själv vill rätt mycke =) För en tid sedan kastade jag bort en leksaksboll till Dante någon stans i snön som han inte lyckades hitta igen. Vi har letat på samma plats flera gånger utan att hitta den.. Så kom mer snö och det plogades igen där vi kastat bollen.. Gav då upp och tänkte att den nog var borta nu.. Här i veckan så var vi på samma ställe igen och Dante fick härja runt som han ville i snön. Plötsligt börjar han gräva ett djupt hål i snön och upp kommer han med något i munnen.. nej vad fick han tag på för nått nu.. trodde han ryckt sönder nått för det stod några träpockar bredvid där han grävde. Men så fick jag se att det var bollen han hittat ^^ En bra bit längre ner än där vi kasta så plogbilen hade tage med den en bit men där va den =P Och gissa om Dante var lycklig över å hitta sin boll där i snön ^^

Igår när Tobias var ledig så kunde vi passa på att gå ut och gå ihop.. då passa vi på å gå till stan och handla lite =) Gillar inte att lämna Dante själv utanför affären så passar så bra när vi går båda två =) Blev en trevlig tur.. Men eftersom vi var ute lite sent på kvällen så vart det väldigt kallt innan man kom hem igen. Trodde aldrig jag skulle få tillbaka värmen i benen =S  Och visst är det hemskt när man blir så där kall så det sticker och kliar i tex benen när de blir varma igen när man kommer in ^^ Men promenaden var trevligt ändå och Dante blev så glad när han och Tobias köpt korv i grillen på torget som vanligt ^^

Förra helgen var vi i Bengtsfors. Tobias goa mormor har fyllt år så det var kalas =) Jätte trevligt som vanlig å kul å träffas allihopa =)

Skulle lagt in en bild på Dante från mobilen var det tänkt.. men jag har städat för bra denna gången och lagt sladden som jag behöver för å föra över bilderna på något jätte bra ställe ^^ Blir kul å se vart när jag väl hittar den ^^

Ha en fortsatt bra helg alla!!
/ickan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: