anjelICKAN.blogg.se

Uppdatera.......

Kategori: Allmänt

Har ju inte skreve nått här på hela veckan hittils.. hmm.. va har vi gjort..

Jag började veckan med att bli förkyld =( Tobias var sjuk hela förra veckan och hade feber och annat så nu va de min tur.. Ont i halsen å kännt mig matt å trött.. Men det han knappt börja innan ja kände att det började gå över igen och idag är halsen som vanligt igen.. Det var en förkylning som bara va å nosa lite på mig men ja lyckades skrämma bort den innan den bröt ut =P

Vare ute mycke med Dante så klart.. Hösten är rätt härlig =) Vi har hämtat mat till Dante. Även om de blir en kort stund så tycker vi de är kul å träffa de andra som också är och hämtar maten å stå å prata lite granna =) Svärmor som Dante är så glad i kommer förbi å lånar honom med sig på en promenad ibland ^^ Dante blir hel tossig å så glad när hon kommer å han vet han ska få gå med ut.
Jag passar på å laga mat å annat när han är ute å går.. Testade något nytt här igår.. Nån slags biffar typ med bostongurka.. Stod å laga mat i flera timmar ^^ Det är inte var dag man lägger så lång tid på en middag men när Dante var ute å gick så fick jag extra mycket tid över och då passade jag på att ordna med detta innan Tobias kom hem..

Idag har jag vare ute många gånger i den härliga solen och busat med Dante =)
På middagen var jag iväg och träffade en liten vovve som heter Wilma som jag ska passa nån gång ibland. Det ska bli kul att få lära känna henne också. Verka jätte glad å pigg =)

Efter det träffade jag Sandra nere i stan å så knallade vi runt i lite butiker.. Är ju alltid kul å träffas en stund å ja tycker vi lyckades bra även om vi hade beslutsångest ett tag på vad som skulle köpas =P

När Tobias kom från jobbet hade han med Pizza hem =P det var inte dumt alls.. längesedan ja åt pizza nu så de va så där extra gott!!

Och så tog jag och Dante en tur ut igen för efter den pizzan behövdes helt klart en promenad ^^ Vi skulle bara ta
en kort tur denna gången på max en halv timma (Har ju redan vare ute flera gånger idag å så) men vi var nog ute i en och en halv skulle ja tro ^^ så gott va de ute.. Det var inte att vi gick så långt men det var gott ute och vi passade på att busa med massa.. Vi kasta pinnar å han fick göra sitt stolle ryck på en större gräsplan.. Han ser så underbart glad ut när han gör så ^^ Gott att kunna ha honom lös en stund å kunna lita på honom fast andra kommer med sina hundar en liten bit bort å går förbi.. Dante lyfter möjligen på huvet lite om hunden skäller på honom men så återgår han till buset som vi håller på med ^^
På vägen hem gick vi förbi grushögen som brukar springa lite i och gör där av med lite mer energi.. Här kommer iaf en (mobil) bild på Dante på grushögens topp =)


Nu är det någon som lagt sig till ro för kvällen och sover gott i soffan efter all dagens friska luft =)


/ickan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: