anjelICKAN.blogg.se

syskon, kalas, Wilma och mycket mer..

Kategori: Allmänt

Ja här är det ständigt fullt upp och jag har inte uppdaterat på länge så här kommer ett lite längre inlägg om helgen bland annat =P

I Fredags var det kalas i Dingelvik för Svärmor och Ulf (Tobias mosters gubbe) Sandra och Henrik plockade vi upp innan vi åkte mot Dingelvik. Vi stannade till i Långed hos mor och far en snabb sväng och sedan vidare på kalas =) God mat och tårta och det var ju kul att träffas allihopa igen!
På vägen hem var vi på safari för de va djur mitt i vägen över allt... en bamse älg.. uch så stora de blir när de kommer upp på vägen.. man är ju glad att vi såg den stå där mitt i vägen i god tid iaf.. De andra i bilen hade bra roligt åt mig som var den som såg älgen först... Tjolahopp eller något drog jag till med och pekar ut genom fönstret var på Tobias som håller i ratten och bromsar hårt för att undvika vad jag nu beka på och i samma veva lyckas han släcka helljuset och älgen blev borta i mörkret ^^ haha.. Så kan man också ta bort problemet med en älg i vägen eller va säger du Tobias ^^ Den var ju borta ända tills du tänka helljuset igen iaf =P Jag lyckades väll få fram att det var en älg också efter detta iaf ^^ Sedan en nyfiken räv som kom bra nära bilen... och sedan var det helt plötsligt tre rävar ^^ Och så en katt som gick i lungt tempo över vägen utan att tänka minsta på att bilen som kom kunde vara farligt =S
Vi kom hem utan att ha kört på något iaf =)

På Lördagen kom mor å far till Åmål en sväng. Vi var ute på stan i några ärenden.. En hel del vet ju redan men jag behåller detta lite hemligt ännu för jag vill inte ropa hej fören allt är klart för det kan fortfarande hända mycket längs vägen som ändrar planerna men det ser ljust ut just nu och jag har jobbat mycket på mitt nya projekt de senaste dagarna och hoppas bara att allt snart ska gå i lås och bli klart =P Går allt som tänkt så kommer jag berätta mer längre fram ;)

Resten av lördagen spenderade vi i Svanskog. Två kull syskon (med sina mattar) till Dante var där och hälsade på hos Heidi och Andreas.. Oliver och Varja. Oliver har vi inte sett sedan valpträffen.. Han hade precis som Dante växt massor och han är så fin... Lik Dante i ansiktet.. samma ögon.. det känns som jag tittar Dante i ögonen när jag såg på Oliver.. Det syns mycket väl att de är syskon iaf.. Varja får vi ju träffa lite oftare men hon hade även hon växt en del sedan vi träffa dem sist och hon är så söt å fin liten tjej =)

Linda och Dynamit var också där. Härligt att se Dynamit pigg igen! Vi åkte alla bort till skolan för att träna lydnad. Heidi hade med sig Tweed och Xtra och Andreas hade Borat med sig =) Vi började med platsläggningen och sedan fortsatte vi alla träna på olika moment. Det känns gott att Dante kan konsentrera sig så bra trotts alla andra vovvar på planen och att jag kan ha honom lös utan att han sticker. Allt sånt gör att jag känner mig säkrare inför tävlingen som närmar sig nu. Alla momenten gick bra. Vi körde genom allt utom hopp över hinder för vi hade inget bra hinder just där.. Det blev lite små träning för skoj skull på andra moment också som apportering och rutan =)

Här kommer ett gäng med bilder från träningen =)

Dante på platsläggningen.


Oliver, Varja och Tweed väntar på att deras mattar ska komma tillbaka =P


Lille Borat var också med på platsläggningen =)


Sittande blev det också lite.. Tweed.


Och bredvid satt Dante =)


Andreas och Borat


Borat apporterar till Andreas.


Dante älskar sin boll.


Linda och Dynamit.



Sophia och Varja.



Heidi och Tweed.



Dante



Magdalena och Oliver


Syskonen.. Oliver, Varja och Dante.. (Jag vägrade vara med på bild därför sitter Dante själv ^^ hehe)


Oliver! Visst är han lik Dante i ansiktet =)



När vi tränat klart var vi alla jätte hungriga så vi grillade hemma hos Heidi och Andreas. Vi kunde ju inte ha mer tur med vädret och det var rickgit gott med mat å så härligt ute i solen!


På söndag hade vi en ricktigt slö dag hemma å bara mös och tog det lugnt =P *gott värre*
Och det hände väll inte så jätte mycket igår måndag heller..
Idag Tisdag har jag vare på extra många hund promenader.. Iaf två mer än i vanliga fall.. Jag har vare ute och gått med lilla söta Wilma idag också förutom mina turer med Dante =)

Wilma blev jätte glad när jag kom och hon är glad hela tiden och det var inte minsta beskymmer att vara ute och gå med henne. Hon brydde sig inte mycke om andra hundar vi mötte så det var hon bättre på än Dante är som gärna vill bete sig som hunden vi möter ^^

Hon gick snällt med mig å nosa runt å va nyfiken.. Hon drog inte i koplet direkt men man tänkte på vilken skildnad att vara ute med en så lätt hund jämfört med en sån stark klupm som Dante. Det kändes ju inte i koplet när Wilma sträckte kopltet medans man får akta sig för att hänga med i farten när Dante får för sig att dra ^^ haha...
Här är en liten bild på Wilma som ja passa idag!


Ikväll har vi vare hos Svärmor som fyller år idag! Grattis!!
Hon bjöd oss på nygräddare våfflor =P Supergott! Sandra och Henrik var också där. Trevlig kväll!!

/ickan

Kommentarer

  • Andrea säger:

    Hej hej! Känner igen det där, när man har en lättare hund i koppel än Heffaklumpen Bubba, ha ha ha. Jag fattar dock fortfarande inte hur den "lille klumpen" kan vara så enormt stark! Har liksom blivit överraskad några gånger, he he he...

    Kul att det går så bra med er träning! Kommer säkert gå jättebra på tävlingen!

    Må så gott! Kramar från oss allihop!

    2009-09-24 | 09:13:01
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/bubba

Kommentera inlägget här: