anjelICKAN.blogg.se

Picknick

Kategori: Allmänt

Det har vare en lugn vecka här hemma. Tobias har vare febrig å lite förkyld men är nu bättre och verkar rätt så pigg igen =)

Jag har små tränat lite med Dante en del =)
Vi har ju anmält oss till en ny tävling nu... spännande! Så nästa månad ska vi på våran hittills andra tävling =P Ja vill ju så gärna att det ska gå bra.. Vad som helst kan ju gå fel.. Hoppas ingen annan hund ska störa oss i platsläggningen iaf som förra gången =S Det förstörde verkligen hela tävlingen för oss då. Men Dante kan ju ha knäck i öronen av andra anledningar just den dagen eller nått också ^^ Men det sista har han gått jätte bra när vi tränat så det har ändå kännts bra. Det är dock snäppet svårare när han inte får någon ricktig belöning som lockar (eftersom man inte får ha det under momenten i tävlingen) mer än mina ord som beröm. Men det är bara att tävla på. NÅN gång ska de väll gå bra hoppas vi.. Han är ju väldigt ung ännu så vi har ju massa tid =P

Igår var jag ute å handlade å fyllde upp kylen igen =P Passade på att hämta ett paket på posten till Tobias så han hade nått att pyssla med när han bara har kunnat va hemma å va sjuk... Tyvär hade de skickat fel sak till Tobias.. Han hade bestält ett nytt framstycke till psp för den gamla hade fått nån repa.. Men det var fel model de skicka så de hjälpte inte hur mycket Tobias pyssalade.. det gick inte ihop =S  (han ska få en ny nu iaf eftersom de lagt fel front i paketet.. så de ska väll blir rätt nu hoppas vi) 

Passade på att träna lite när vi ändå vare ute på en promenad. Kastade lite leksaker så han fick springa av sig å han får små stolle ryck å bara rusar runt å kastar leksaker i luftern ^^ Ser så underbart gott ut! Ser verkligen ut som han bara älskar å få rusa så göra av med allt enerigi för så kan man ju inte stuttsa när man är innomhus eller ska gå i koppel så vi försöker allt där jag utan fara för trafik eller att störa någon kan släppa honom lös så han får skutta av sig så där ^^ Helt underbar är han!

Här är en bild från igår när han sittet med leksaken i munnen efter ett stolle ryck ^^
Min skrutt =P


Idag packade jag pickninck korgen så gick vi ut på gräsmattan och åt frukost ^^ Mysigare start på fredagen kunde det ju knappast bli =P Kanske att grannarna tyckte de såg kul ut om de såg oss på filten ute på gräset ^^ hehe.. Men det var så otroligt gott ute i solen och på altanen där trädgårdsmöblrena står var det fortfarande skugga då.. Jag kände mig inte så lockad av att bära ut alla möbler på gräsmattan så en filt på gräset var lättare =) Så vi har haft picknick ute på gräsmattan idag ^^ *mysigt värre*
Dante var så klart med han också.. I picknick korgen fanns ett ben till honom så han också fick frukost ute på gräset ^^

Fler soliga dagar och vi ska helt klart göra så flera gånger!

Nu ska ja slänga lite färg i mitt hår å pyssla om mig själv ett tag =P *gott*
Ikväll ska vi till Emma å Rickard å träffa vännerna å käka pizza tror ja =) Ska bli jätte trevligt å jätte glada för att Emma och Rickard har bjudit hem oss till en fredasmys kväll med gänget =)
*Vi ses ikväll !!*



/ickan

Kommentarer

  • Linda säger:

    Gud så mysigt med picknick!! :) Här har vi balkongen att sitta på men det är ju inte alls lika mysigt som i gräset..

    Så skoj med tävling!! :) Vi kommer hålla tummar och tassar så hårt vi bara kan!! Fast egentligen tror jag inte det behövs, ni är så duktiga så den där ettan kommer ni fixa plättlätt.. ;)

    Fin bild på Dante också, precis som vanligt! Massa kramar!

    2009-09-12 | 21:23:37
    Bloggadress: http://convictionsdynamit.blogg.se/

Kommentera inlägget här: