anjelICKAN.blogg.se

Hundträning

Kategori: Allmänt

Idag har vi fått lära oss att getingar kan vara mycket farliga.

På middagen idag hämtade jag upp Sandra som idag skulle följa med mig och Dante upp till Svanskog där vi skulle träna lydnad. När vi kommer upp har något hänt och det tar en stund innan vi förstår vad som hänt. Linda gav sig snabbt iväg i bilen med Dynamit =(

Men när de andra kom från skogen berättade de vad som hänt.. Tidigare på förmiddagen var Heidi, Denise och Linda ute i skogen för att lägga spår till hundarna. Platsen hundarna satt och väntade på var dessvärre även hem åt några getingar. Stackars Lindas vovve Dynamit blev regält stucken över hela kroppen efter han grävt i ett jordgetingbo.. och när vi kom upp gav sig då Linda iväg i ilfart till djursjukhuset i Karlstad för Dynamit var inte alls pigg. Han spydde blod.. usch stackars liten såg inte alls pigg ut..  Så många getingar är inte att leka med. Stackars Dynamit och Linda =( Andreas hade fått hämta dem i skogen med bilen för att få hem Dynamit som då var helt utslagen berättade de.. Han fick i honom kortison som gott var vilket säkert hjälpte en del. Dynamit blev inlagd på djursjukhuset.

usch så otäckt.. man har tänkt på dem hela kvällen här.. Hoppas Dynis är piggare i morgon och får komma hem.



Det blev iaf lydnadsträning efter detta.. Emma kom också upp till svanskog på middagen precis som vi. Jätte roligt att träffas för de var ju jätte längesedan nu. Dundra är så fin å söt!
Vi gav oss iväg bort till hembygdsgården. Idag viste jag ju att det fanns en löptik med och vi har ju inte tränat ihop på ett tag så jag förväntade mig en helsprallig hund med knäck i öronen ^^ Men min sötnos överaskade mig verkligen idag. Han gick jätte fint och lyssnade jätte bra. Vi började med platsläggningen med en gång. Dante låg jätte fint. *supernöjd*

Sedan hjälpte Heidi mig att köra genom momenten i ettan. Allt kändes bra. Visst finns det mycket att finslipa på ^^ men jag är ändå verkligen jätte nöjd över träningen idag. Han kan momenten! Jag är även så nöjd över att han kan låta bli de andra hundarna. Visst vill han fram och han vill nog inget hellre än bara få leka med de andra vovvarna. Men han lyssnar när jag säger till. Jag kan ha honom lös hela tiden utan några problem.

Nu funderar vi på om vi kanske ska våga oss på en tävling igen =P


Det blev en kaffe hemma hos Heid och Andrea och vi satt länge å pratade allihopa.. Linda kom tillbaka och vi fick höra hur de gick på sjukhuset.

Sedan vände vi hem mot Åmål igen.. släppte av Sandra och vidare hem. Dante har vare jätte nöjd och vilat gott hela kvällen =D

Jätte kul att du hängde med idag Sandra!

Nu blir de kvällen här!
/ickan

Kommentarer

  • Linda säger:

    Tack för omtanken om Dynis, det betyder mycket för mig ska du veta..

    2009-09-04 | 21:59:46
    Bloggadress: http://convictionsdynamit.blogg.se/
  • Heidi säger:

    Så klart ni ska ut och tävla igen!! Det gick ju strålande i torsdags!

    2009-09-05 | 08:24:37
    Bloggadress: http://convictions.se

Kommentera inlägget här: