anjelICKAN.blogg.se

Tävling på åbk och 2:a pris

Kategori: Allmänt

Det var en mycket nervös ickan som åkte ut till åbk idag ^^ När jag kom ut var tävlinge igång och Heidi var ute på plan med Tweed. Dantes mamma. De tävlar i Elit =)
Tyvär tyckte inte Tweed att det var så roligt idag men jag tycker ni var jätte duktiga ändå och jag är verkligen imponerad att ni kommit så långt. Här har man fullt upp med lydnadsklass 1 lixom ^^

Tobias han tog sig sovmorgon men kom ut lite senare innan det var min och Dantes tur.. Klockan gick och när elit och trean var klara fick vi gå in en stund för att få tillbaka lite värme för usch va de blåste kallt ute.. Linda var också där och tittade och hejade på oss och vi hittade ett hörn där vi kunde stå i lä och det blev lite bättre.. Men det var ändå gott att komma in en stund. Svärmor och Svärfar kom också och hejade på oss =) Det var roligt tycker jag.

Så var det våran tur till slut. Våran hittils andra tävling. Sex hundar gick ut på plan, Dante som hund nummer två.
Vi lämnade hundarna på platsläggningen och väntan på att de två minutrarna ska gå började.. Vid ett tillfälle viftade hunden bredvid på svansen åt Dante som då sträckte lite på halsen.. NEJ tänkte ja nu reser den hunden sig och gå fram till Dante. Jag fick med en gång ögonkontakt med Dante igen som såg ut att fråga mig om han fick leka ^^ Nej, inte en min från mig så det kändes som han förstod att det inte var fritt att leka. Han låg bra och det kändes jätte bra när tiden gick ut och vi fick gå tillbaka till hundanra igen =) 10 poäng på platsliggande!!!!

Det blev en kort väntan medans hund nummer ett var ute på plan och jag försökte hålla Dante lung vid sidan om. Så var det våran tur. När vi väl kom ut på plan kändes allt mycket bättre. Ja som haft så ont i magen och vare nervös hela dagen. Nu kändes det roligare och Dante var så taggad och det höll sig hela tävligen genom! underbart att han kämpade på så bra!

Tandvisning 9 poäng
Han blir ju så grymt glad så fort han träffar folk så han stod inte helt still omedelbart när dommaren kollade tänderna ^^ men det är ju å andra sidan väldigt härligt med en så glad hund vilket även dommaren sa att han verka vara en jätte trevlig hund och väldigt glad ^^

Linförighet 6 poäng
Där drog det ner en del tyvär för han började nosa runt i backen. Det fanns en plats på planen där vi fick börja och där många hundar fick börja som antagligen lukta nått specielt.. Tävlingledaren sa också att det är nog något där och vi fick nästa gång ställa oss lite längre fram. Men ändå det gick bra förutom nosandet i backen då.

Läggande 8 poäng
Drog ner lite för att han la sig lite för långsamt.

Inkallande 7 poäng
Där började det inte bra... När jag lämnade Dante sittande så fick han för sig att han skulle lägga sig.. Har aldrig hänt förut och det kändes jätte synd att han gjorde det men inkallninge gick bra ändå.. han springer dock in i benen på mig ^^

Ställande 8,5 poäng
Och där drog det ner lite för han tog några steg efter kommandot stå.

Apportering 7 poäng
Iriterande.. här drog det ner för han tuggade ett par gånger och det gör han aldrig annars... jätte synd..

Hopp över hinder 10 poäng
Helt fel fritt. Perfect !!

Helhetsintrycket fick vi 7 poäng på!

Det räckte till IRITERANDE 159,5 poäng ^^ 2:a Pris!
0,5 poäng från första priset.. en halv ynka poäng ^^ men men.. en halv poäng är en halv poäng ^^ Hade det bara blev nått litet mer nån stans så hade vi haft ettan idag. Men vi är nöjda över det vi gjort idag ändå! Det kan gå bättre och jag vet att han kan bättre. Men det känns gott ändå! Det känns som vi gjort något rätt som ändå klarat det så bra och med en dommare som inte dömmer jätte snällt heller så poängen var vi välförtjänta av. Dante är ju dessutom bara lite drygt 15 månades så vi har ju massa tid på oss att träna och klara våran 1:a pris

Vi kom dessutom trea i ettan och fick en liten pokal som pris =)




tack alla som önskat oss lycka till, som hölle tummar och tassar för oss och som peppat och hejat på oss!
Här kommer en bild på mig och Dante när vi poserar med den lilla pokalen vi van idag =)
Älskar min Dante! Han är såå underbar!



/ickan

Kommentarer

  • Emma säger:

    Grattis!! Vad duktiga ni är! :D

    2009-10-04 | 17:44:32
    Bloggadress: http://www.jackams.se
  • Heidi & Andreas säger:

    Som jag sagt förut, ni var super idag=) Underbart att se DAate så samarbetsvillig även när han inte får nån belöning! Nästa år sitter både lkl 1 & 2 ska du se! I vinter får vi träna som bara den!

    2009-10-04 | 18:28:02
    Bloggadress: http://convictions.se
  • Linda säger:

    Håller med Heidi: det var helt underbart att se er idag!! :) Jag är jätteimponerad av er, ni var så samspelta och det syntes att ni verkligen hade KUL ihop!! :) Nu kör vi på med massvis med träning i vinter så hoppas jag att jag och Dynis får följa med som hejarklack även till våren.



    Massa kram från oss!

    2009-10-04 | 19:47:29
    Bloggadress: http://convictionsdynamit.blogg.se/
  • Linda säger:

    Stort GRATTIS !! Va roligt... den där ynka halva poängen den kommer nästa gång och mer därtill... !! =) Kramar från södra Dalsland !!

    2009-10-04 | 22:38:07
  • Andrea & hulligangänget säger:

    Sååå skoj! Vi vill alla - tvåbenta och fyrbenta, gratulera till er insats! Jättebra jobbat!! Bubba blir allt lite avundsjuk på sin duktiga brorsa! ;) Kram från oss allihop!!

    2009-10-06 | 00:23:49
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/bubba

Kommentera inlägget här: