anjelICKAN.blogg.se

Julmarknad och shopping i Karlstad

Kategori: Allmänt

Det har vare en ricktig myshelg =P
Igår när Tobias kom från jobbet åkte vi på julmarknad på Baldersnäs! Visst är det väldigt tidigt på året men så mysigt ändå och man får iaf lite julstämmning när man sitter i ladugården och dricket slots glögg och äter pepparkakor =P

Vi köpte glögg, julgodis, punschsenap, citronhonung och annat gott =P Det finns så mycket gott och mycke fint hantverk att titta på.. Vi var ju själklart in till Mona-Lisa, Clas-Göran och Micael och tittade på allt fint hantverk där också och så roligt å träffa dem när man är där!


Idag har vi vare i Karlstad jag, Tobias och även Dante hade vi med oss idag. Vi åkte mest upp för att titta efter saker till Dante så det var bra att ha honom med så man kunde prova lite olika saker. Vi letade och provare en massa olika dragselar och klövjeväskor men ingen som föll oss helt i smaken.. Men vi hittade en vanlig svar sele till honom och ett täcke behöver han ju ha nu när det blir vinter och det fick vi också tag på =P

Vi var inne i stan också för det var ju bara ett måste att åka till Body shop ^^ Va mycket det finns där man vill ha.. Men nu har jag fyllt på mitt sminkföråd lite igen och lite annat gott blev det.. Fick en lotion på köpet idag eftersom jag är medlem där =P Gratis är ju lite extra gott!!
Tobias och Dante fick dock stanna ute medans jag shopade nu =P Det är ju lite mer rörelse där i Karlstad än det är hemma i lilla Åmål så det var nog bara bra för honom att va med där en stund och se allt =) 

Så åkte vi till en till duraffär där vi titta på en klövjeväska till men den var inte heller helt rätt för oss så vi knallade vidare till Elgiganten och sedan tog Tobias en tur in på biltema medans jag tog en promend med Dante i hans nya sele =P


Magarna kurrade så vi stannade på Burgerking på vägen hem å det smakade det ricktigt gott med mat efter all shopping =P


Knäppte ett par snabba kort på Dante när vi kom hem =P
Här är han med nya selen!



Och Täcket som blev i svart och rött =P


Och även en bild med halsbandet som jag köpte här om dagen när jag och Dante var i Säffle =)




Man kan väll inte ana att jag och Tobias föredrar svart ^^
Gott vi fick ett bra täcke till Dante! Nu är vi redo för vintern iaf =P

Har en trött och nöjd vovve i soffan nu efter en dag i Karlstad =P Dante ligger på mina fötter och över min ben och framför mig på armen ligger Zelma så nu har vi tre mys i soffan!
/ickan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: