anjelICKAN.blogg.se

Hundar

Kategori: Allmänt

Det har redan gått en hel vecka sedan jag skrev något.. Jag och Sandra var ute och fikade en eftermiddag och satt å tjöta länge.. Så himla trevligt bara! Tänk att ja har en så jätte go svägerska! Dante var med dock ^^ Och just den dagen hade han regäla proppar i öronen och gnälde och drog i kopplet och var inte ett dugg kul att ha med sig på stan ^^ Han har sina dagar även om de kommer allt mer sällan =P

I söndags var vi i Svanskog hos Heidi och Andreas en sväng på eftermiddagen =) Sophia och Roger var också där och de hade två vänner med sig också.. Varja och Skillet var också med. Roligt att träffa dem också. Vi fick se alla Heidi och Andreas nya hundar som de ska ha i nya företaget. Det var många för mig raser som jag inte känner till så bra.. Man kände sig ju tex inte så stor tuff när man fick se deras tre ovtjarkor =P Men de är imponerande!

Vi drack kaffe och satt och pratade och kvällen och mörkret kom helt plötsligt väldigt fort.. Uch nu är det verkligen höst.. Och kallt är det..
Vovvarna var ute i omgånger på gräsmattan och Dante blev jätte glad när han fick komma ut och leka en stund ^^

Idag har jag haft fullt upp hela dagen =P
Jag har vare ute och gått med Wilma idag. Så himla glad och leken liten vovve ^^ Vi gick en sväng och så lekte vi lite när vi kom tillbaka.. Vad glad hon blir och hon pratar med en och ska gosa och pussas.. Hon har en trasa som hon tyckte va jätte kul å dra i =P Hon tog i bra för att vara så liten ^^ Morrade, drog och var heltossig.. supersöt verkligen =P

Wilma på promenad.. Det var helt omöjligt att få en bra bild på lilltjejen idag för hon hade så kul ute och jagade alla löv som blåste runt och hade inte alls tid att sitta stilla =P Men här är hon iaf..


Eftersom det bara var en kort promenad med Wilma så var Dante med mig dit.. Han fick vänta i bilen och när jag lämnat Wilma igen så åkte jag och Dante vidare till åbk och tränade lite =)
Vi körde genom de flesta momenten i ettan och allt gick jätte bra.. Lite långsamt läggande om man ska klaga på något men alla missar från tävlingen var borta nu och han genomförde allt jätte bra igen.. Vi träna även på några moment från tråan som jag vet att han redan kan ändå och så härjade vi runt på agilityplan en stund också för att göra av med lite mer energi och han tycker bara det är så kul. Jag ställer inte några krav utan bara för att det ska va lite kul å utmanande =)

Dante ute på åbk idag
 

På eftermiddagen åkte jag och Dante upp till Säffle en sväng.. Handlade på konsum och så åkte vi till djuraffären.. Jag fick inte tag på så mycket dessvärre.. att det ska va så svårt att hitta det man vill ha till hunden ^^ Men Dante fick ett nytt halsband så vi hitta ju något iaf =)

Vi hämtade upp en vrålhungrig Tobias på jobbet och sedan åkte vi hemmåt igen.. Vi stanna till på åmåls och tog med pizza hem idag =P grymt gott var de!!

När vi kom hem tittade Svärmor förbi och lånade med sig Dante en stund. Så glad han blir när han ser henne ^^

Jag tömde mobilen på lite bilder förut..
Här är Dante på hallmattan =P Snygg stil med bakbenen tycker ja =P Visst är han söt!


Zelma ligger på rygg på rumsmattan =P Där har hon börjat sova sedan vi fått Dante.. Hon vill gärna ha hans sällskap där..


Fiona.. Hon sover hela dagarna på Tobias skrivbords stol =P


Extra skoj ikväll också när vi tog av tejpen på Dantes öron och ser att de ser ut att ligga okej =P Vi fortsätter hoppas men det känns jätte bra när man ser att det finns hopp än!

/ickan

Kommentarer

  • Andrea säger:

    Heeej på er! Så skönt att höra att även Dante kan "ha sina dagar" med bomull i örona och lite halvt omöjlig... PRECIS som Bubba här hemma med andra ord! Just nu har han fått "snus-sjukan", ha ha ha, och skall nosa av allt supernoggrant... som en dammsugare, fast utan att suga upp någonting. ;)

    Ha det gott!

    2009-10-14 | 08:56:40
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/bubba

Kommentera inlägget här: