anjelICKAN.blogg.se

Ullared

Kategori: Allmänt

Här har jag inte uppdaterat på några dagar. Så vad jag har haft för mig tro? Jag har vare hos min mormor och så har det vare ute på mycket shopping =P

Igår Torsdag åkte jag, min svärmor och svägerskan Sandra med bussresa till Ullared =) Jätte roligt å komma ut en dag med dem. Svärmor hämtade mig redan tjugo i sex på morgon och så åkte vi till bussen. Det är ju mitt i natten men resan ner är ju några timmar så man får upp tidigt =) Efter fyra timmar i bussen var vi framme =P

Vi hade tur som slapp långa köer. Det är ju alltid mycket folk där men det var nog ändå rätt lagom så sett för man kom fram överallt och jag tror jag lärde mig köra kundvagn på kuppen. Ni vet hur alla säger att de kör som galningar där ^^ Man blir påkörd och får hoppa undan när tanterna kommer med sina vagnar =P Kan stolt säga att jag lärde mig knepet när jag var där =P hehe.. Nu hör jag till dem som KAN köra kundvagn och ta mig fram överallt *haha* Ullared är bästa stället för kundvags övningskörning ^^

Massa roligt hittade vi allihopa och med fyllda kassar såg vi sedan till att få i oss lite mat. sedan var det dax för hemresan igen. Fyra timmar i bussen igen och så var vi hemma i lilla Åmål igen.

Tobias jobbade eftermiddag och hade med sig Dante till jobbet eftersom jag var borta hela dagen. Tyvär blev han tvungen att jobba över till långt in på natten stackaren =( Så när jag kom hem så fick jag sätta mig i bilen för att hämta hem sötisen Dante. När jag och Tobias kom in på Tobias kontor så möttes vi av en glad Dante. Ja Tobias hade han ju nyligen sett men mig hade han ju inte sett på hela dagen ^^ Så han skulle så stolt visa upp sitt ben som Tobias gett honom. Märktes att han kände sig lugn och trygg där och det var ju gott att se att det går bra att ha honom med på jobbet =)

Vi gick genom fabriken igen och Dante han bar sitt eget tuggben så stolt till bilen. Han var inte beskymrad över maskiner som väsnades utan traskade med oss som vanligt. Det var ju inget sånt öronbedövande fabriksbuller men visst finns det väsen där och det är ju gott att se han inte har ont av det eller ens bryr sig =)

Stor shopping bag behövs när man är på Gekås =D


Precis som förra gången jag var i Ullared så fick jag ju inte nog av shopping utan åkte till Ikea dagen efter =D Så varför inte en favorit i repris =P
Min söta svägerska Sandra och Lisa som läser på Karlstad universitet skulle till skolan en liten stund så jag passade på att åka med till Karlstad. De släppte av mig vid Ikea och så hämtade de upp mig när de var klara igen =) Lagom för mig att hinna knalla runt där en stund. Tack för att jag fick åka med!

Resten av dagen har bara vare lugn. Gott för känner mig lite trött efter all shopping och lång dagen igår =P Men har vare så kul!

/ickan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: