anjelICKAN.blogg.se

Min och Tobias dag

Kategori: Tips, prylar och inredning

Igår var det min och Tobias dag <3 Tyvär han vi inte med att göra så mycket ihop eftersom Tobias jobba eftermiddag så var han inte hemma fören efter halv tolv på natten =( Men jag passade iaf på att baka en banan kaka till älsklingen för det vet jag att han tycker mycket om =) Den blev jätte lyckad och jätte god !! Och finns det nått som är så gott som att ta en bit när den är helt nybakad och fortfarande varm med ett glas kall mjök =P Tobias tyckte också den var god vilket var tur eftersom det var honom jag bakade den till ^^

Banankaka.. Just tage den ut ungen där.. Visst blev den fin =)


Receptet på banankaka!

Ingredienser:

3 ägg
2 dl stösocker
2 tsk vanilsocker
2 tsk bakpulver
1 tsk kanel
1 krm salt
4 väl mogna bananer
1 dl flytande margarin
5 dl vetemjöl
1 dl mjölk

Gör så här!
Vispa ägg och socker ljust och pösigt. Elvisp funkar bäst och den kan man använda för hela receptet.
Tillsätt vaniljsocker, bakpulver, kanel och salt och rör till en jämn smet.
Skala och mosa bananerna ordentligt med en gaffel. Tillsätt bananmos, flytande margarin, vetemjöl och mjölk och rör allt till en jämn smet.
Häll smeten i en smord och bröad form.
Grädda mitt i ugnen i 175 grader i 45 minuter.
Låt kakan svalna några minuter. Stjälp sedan upp den och lägg formen över och låt svalna till rumstemperatur.

Kan serveras med vispad grädde eller glass = *supergott*

Kommentarer


Kommentera inlägget här: