anjelICKAN.blogg.se

Hundar hela dagen =)

Kategori: Allmänt

Filmen igår (New Moon) var ju jätte bra så klart =P Nu vill man bara se nästa med en gång!!


Idag har jag träffat vovvar hela dagen =P På förmiddagen var jag ute och gick med lilla Wilma. Alltid lika glad och hon tycker det är så kul om man leker lite med henne. Hon visade så stolt upp sitt tuggben och en liten pip leksak hon hade ^^ På promenaden hade vi dessutom sällskap av deras röda katt. Jätte söt och katten och Wilma är jätte bra kompisar och busar ihop ^^


Åkte upp till Heidi och Andreas i Svanskog en liten stund. Deras goa Xtra är just nu fostermamma till fyra portugisiska vattenhundar vars mamma inte hade nog med mjölk åt alla valpar. Så fyra av dem som började gå ner i vikt har Xtra räddat =) Helt otroligt fint hur hon kan ta till sig valparna som om de vore hennes egna och ge dem di och hon tvättar och pysslar med dem. Underbart att se och härligt att valparna växt till sig och mår så bra och kommer klara sig bra nu. Så klart blir man helt valpsjuk ^^ Underbart söta är de ju! Bara fem veckor gamla nu och de är ju fruktansvärt söta när de leker ^^ Roligt att jag fick träffa dem och man blir bara så glad över sånt här. Fint gjort !! Blir ni mer nyfikna får ni kika i Heidis blogg men varning för farligt söta bilder och filmer ^^ www.convictions.blogg.se

Fick ju så klart träffa resten av deras vovvar också =) Även de glada vakthundarna ^^
Och som om de inte hade nog med vovvar där så kom det plötsligt traskande en vilsen jakt hund in på deras tomt. Men den kom till rätt ställe för att få hjälp iaf eftersom Heidi och Andreas har så god hand med alla hundar. Den var märkt i örat så jag hoppas de fick tag på dess ägare under eftermiddagen när jag åkt ?

Hemma i Åmål gick jag ut en promenad med Wilma (och katten) igen ^^

Sedan åkte jag och Dante ut och tränade lite och busade =P Så det har vare massa vovvar hela dagen. Störst intryck gjorde nog de minsta ^^ Inte varge dag som man träffar sånna små 5 veckors valp.. och inte brukar man bli glad eller skratta när en hund tuggar på ens tumme ^^ biter en i näsan och pussar en på kinden ^^ Man bara smälter!


Dante väntar på att jag ska kasta bollen som belöning =)


/ickan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: