anjelICKAN.blogg.se

Valpträffen första dagen

Kategori: Allmänt

Äntligen kom helgen.. Vi har vare på valpträff i Svanskog =)
Nästan alla Dantes syskon var där idag å det har verkligen vare en jätte kul dag och så roligt att träffa alla syskonen till Dante och alla mattar och hussar. Jätte trevliga människor allihopa!

Vi började med lydnad borta på skolan. Strällde upp och la en plattsläggning =) För att vara på den säkra sidan behöll vi kopplen på. Dante låg jätte fint. Nyfiken på de andra och nosade lite men bra ändå.

Xtra, Echo, Engla och så Jag och Dante längst till höger i denna bilden


Dante låg bra idag =)


Sötungen Engla.


Vi fortsatte sedan med en kontakt övning där vi står på ett led och en och en går vi sick sack mellan de andra hundarna och försöker hålla hunden konsentrerad på sig istället för de andra hundarna man får förbi =)


Dante håller fin kontakt med mig här när vi går.


Bubba med husse Jörgen


Heidi agerade tävlingsledare och vi körde var och en genom ettan i lydnad.
Dante funkade bra idag trotts att så många stord runt om och alla syskonen. Känner mig jätte nöjd över Dante idag =)

Här är vi nästan klara med vårat pass och Dante ska hålla apporten i munnen på mitt kommando. Det gick jätte bra.


En liten Rottweiler var det mitt bland alla Amstaffar. Heidi och Andreas nytillskott... Borat.. 9 veckor..
Här är det Tindra som är ute och går med Borat.


Sötaste Varja. Dante är så glad i sin syster och vill bara leka när han ser henne ^^


Echo


Oliver


När vi var färdiga med lydnaden bjöds det på fika hemma hos Heidi och Andreas igen. Var gott att komm in från regnet lite. Det har tråkgit nog velat regna från och till hela dagen. Men det finns ju inget dåligt väder utan dåliga kläder heter det ju =P
Jag köpte nya gummistövlar idag så jag klarade mig för en gångs skull bra när vi var ute i skogen sedan ^^ Det var verkligen välbehövligt för mig =P

När vi fikat klart bar det av ut i skogen för att träna sök. Roligt att se när de andra jobbar. Vi har ju inte vare uta och tränat just sök nu på ett tag men tycker ändå Dante fixa det bra. Bra fart och rätt så rakt de flesta gångerna =)

När alla var upphittade i skogen kurrade magarna och vi grillade alla mat vi haft med oss och satt och åt och prata till sena kvällen nu =)

Har verkligen vare en superkul dag! Tack alla!
/ickan

Kommentarer

  • Jannice säger:

    Hej o tack för en trevlig träff!!Han gjorde verkligen bra ifrån sig Dante!!Imponerande!!Hoppas vi träffas igen!!

    Kram Jannice

    2009-05-25 | 10:25:52
    Bloggadress: http://metrobloggen.se/elmia

Kommentera inlägget här: