anjelICKAN.blogg.se

Säffle x 3

Kategori: Allmänt

Första gången jag åkte till Säffle idag var tidigt på förmiddagen. Mötte upp Heidi och Andreas och Dante fick testa på att åka i deras hundsläp. (eller vad man kallar den??) Han ville inte in i den och han ville gärna ur den men verkade inte berörd av själva resan =) Gott å veta han inte bryr sig om den.
Vi åkte iaf till brukshundklubben i Säffle. En ny plan för oss med nya dofter. Dock utan större störningar men den nya planen blir ju iaf på samma sätt som på söndag när vi ska tävla och igen kliver ut på en plan som är helt ny för oss.
Dante tröttnar fort när det är varmt. Tycker han med sin korta pälst skulle stå ut ett tag ändå men han slarvar verkligen så snart det blir varmt. Men han kunde då alla momenten precis som vanligt. Bara att hoppas nu att han kan visa oss att han kan dem även på söndag ^^
Linda med Dynamit kom också och tränade. Jätte kul å ses! Vi satt sedan på gräset och pratade en stund och bara njöt i solen innan vi begav oss hemmåt igen.

Förutom lydnaden så härjade vi runt på agility plan där.. Dante tycker det är jätte kul och börjar förstå var jag menar när jag säger upp och pekar på ett hinder och genom när jag pekar på en tunnel =P Vi kör bara för skoj skulle och inget alvar alls i det. Bara för att vi tycker det är kul att testa hindren. Alla hinder går kanon förutom att han tycker vippbrädan är lite otäck ännu.

Här är sötnosen uppe på A hindret (om det kan heta så tro?) Bilder är tagen med mobilen =)


Andra turen till Säffle kom på eftermiddagen när jag körde Tobias och en arbetskolega upp till deras jobb där de haft personalfest idag. Var kul att köra Tobias Saab =P
Jag är väll inte så förtjust i just Saab men den är ju helt klart en mycket bättre bil på alla sätt jämfört med den gamla volvon som jag kör ^^ Så det var kul att köra den en stund.

När jag dupmat dem i säffle och kom till Åmål igen passade jag på att hänga med mor och mormor i några affärer för jag viste de var i stan. Passade på att handla lite mat också innan jag sa hej då till dem igen och åkte hemmåt.
På vägen hem ringer svärmor och bjuder hem mig till dem för de skulle grilla där. Jag var hemma och hämtade Dante och så åkte ja hem till svärföräldrarna. Satt ute i solen å åt å prata och det var så gott å trevligt. Sandra och Henrik var där också.. Bara Tobias som saknades. Jag slapp iaf sitta hemma själv ikväll vilker var väldigt mycket trevligare att träffa dem.

Klockan gick fort när vi hade trevligt och snart var det sent och jag och Dante åkte hemmåt igen. Då ringer Tobias och det var dax för min tredje tur till Säffle idag =P
Saaben fick ut och röra på sig igen med andra ord =P
På plats utanför Tobias jobb blev jag inhämtad och så skulle jag visas upp för de arbetskompisarna som jag inte träffat ännu innan vi kunde börja redan hem till Åmål igen. En annan arbetskolega än den som åkte med upp till säffle åkte med till Åmål.

Gott att ha Tobias hemma igen. Känns tomt när han inte är här en kväll även om det bara är en kväll. Klart han ska vara ute inte så jag menar. Men jag är så van att ha honom hos mig eller vara med honom på kvällarna så han saknas när han inte är med mig <3
Det verkar som de haft en trevlig kväll på jobbet med bränboll och en och annan öl förstod ja ^^ Kul att de hittar på något så på företag =)

Nu sitter vi och myser i soffan allihopa. Zelma framför mig på min arm. Tobias hänger på mig typ bakom min rygg och i hans famn ligger Dante.. så här ligger vi å knör i samma soffa varge kväll typ =P Bara Fiona som inte helt vill va med.. Hon trivs bättre på ryggstödet på soffan bredvid. Då tycker hon att hon är med men slipper knö ^^

Ska vi ta natten nu Älskling? Ska bli gott !!
/ickan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: