anjelICKAN.blogg.se

Nu är vi sugna på att tävla ändå ^^

Kategori: Allmänt

Jag och Dante har vare i Svanskog idag och tränat lydnad. Heidi hade med Xtra och Tweed och så var Tindra och Engla med och så gick vi till grusplanen. Heidi hjälpte mig att gå genom ettan och alla momenten gick bra även om vi har mycket som ska förbättras men jag är ändå nöjd över att vi hittils kommit så här långt =)
Det är min första hund, första hunden jag tränar, allt är nytt för mig och jag har en ung busig hane att träna ^^ hehe.. så jag är nöjd !!
Jag måste sluta med mina dubbelkommandon ^^ Och Dante behöver sluta slarva för jag vet att han egentligen kan allt men det är från gång till gång hur bra det går just idag...
Men som sagt.. mycket nöjd ändå... Hopp över hinder har vi precis börjat träna på och jag har lite missat att det momentet också var med i ettan så vi får ligga i nu så hoppas jag detta också går bra snart =)
När vi prata på tävlingar så blev jag ricktigt sugen nu.. visst är det långt tills det är ricktigt bra.. men för skoj skull och för tränings skull... jag har ju aldrig tävlat heller så det är bra träning bara för det. Vi kan ju sickta på en etta och hoppas på en trea..  *haha* ^^,
Kanske att tävlandet är nära nu... men vi får se.... men kanske kanske kanske redan denna månaden... nästan för spännande när jag tänker på de... ja kommer va sååååå nervös... Men om vi tävlar och hur det än går kommer jag vara nöjd över att jag och Dante fixat att tävla =)

När vi tränat klart fick vovvarna springa av sig lite.. Dante och Xtra fick leka ihop med en leksak.. Det var idag jätte härligt att se att Dante kunde leka med leksaken och inte bara se att det var en tjej där... Dante tyckte det var hur kul som helst och när han lyckades få leksaken från Xtra så sprang han allt han kunde å va så jäkla stolt.. *haha* hade velat ha det på film för han såg så tok söt ut.. Roligt att de kan leka tillsammans och jag tyckte det var kul att han nu lekte med leksaken och inte bara masa med den andra vovven som han lekte med =)

Vovvarna fick ta sig ett svalkande dopp i vattnet.. Strax efter Heidi släppte Tweed och Xtra hörde man bara två STORA PLUMS.. PLUMS... ^^ Dante han ville bara doppa benen idag och tyckte igen att tjejerna gott kunde komma in till honom istället för att simma runt där ute *s*

Blev bjuden på mat och sedan kaffe hemma hos familjen Hero och sedan tog vi oss en promenad i skogen... Förstår inte hur Heidi kunde hitta där ute i skogen för vi var mitt i skogen kändes det som och ingen stig att följa ^^ Jag hade gått vilse är jag säker på om jag gått där själv *haha* Tur att Heidi känner till skogarna där... Det var fint i skogen nu när det är grönt och gott... Skogen är verkligen härlig... Och helt otroligt så hitta jag inte en enda fästing på varken Dante eller mig... det kändes nästan själklart när man gått i höga gräset och allt men inte nån... gott det för de där parasiterna är så äckliga tycker ja... Skogen är ändå underbar men parasiterna kunde utrotas.... Xtra, Tweed och Diva sprang och sprang och sprang å hade så kul... va härligt de tyckte de va i skogen... ^^ Dante och Skillet fick hålla sig lugna i koppel så tjejerna skulle slippa dem om inte annat ^^ haha...
Visst får jag korigera Dante gång på gång under promenaden men han sköter sig ändå bra tycker ja... Han drar inte så mycket och vet att han ska gå bredivd mig och då springer det ändå massa söta tjejer runt om och det ser nog roligt ut att få leka med dem... ^^

Efter en kopp kaffe till och lite mer prat så åkte jag och Dante hem till Åmål igen där Tobias just kommit från jobbet. Resten av kvällen har vi tage det lugnt och myst i soffan. Dante han har vare så nöjd här i kväll och mest vilat. Gott när man aktiverat honom så mycket och han känns så nöjd.

Tack Heidi för en trevlig dag igen som alltid och tack för alla tips vi får!!
/ickan

Kommentarer

  • Andrea & gänget säger:

    Kul med tävlingstankar!! Jörgen har själv planer på att tävla lite på klubbnivå under sommaren med Bubbamonstret! Nu är det bara en vecka tills vi ses!!!!!! =) KRAM

    2009-05-14 | 07:58:27
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/bubba

Kommentera inlägget här: