anjelICKAN.blogg.se

Mamma och Mormor

Kategori: Allmänt

Idag har min mamma och mormor vare här i stan.
De hämtade upp mig på vägen och så åkte vi till synoptik där mormor kollade ut nya glasögon och bågar. Hennes gamla glasögon blev stulna. Kan inte fatta att någon tar ett par glasögon ???? Vad ska de med dem till typ ? De kan ju inte ha någon nytta av glaset och det var ju inget specielt med bågen som någont märkvärdigt dyrt märke eller något. Så vad ska man med glasögon till som är utprovade för någon annans synfel ??? njä.. (skakar på huvet) men har nu hört fler som berättat att de bleve av med sina glasögon så det är tydligen inte så ovanlgit men känns vääldigt konstigt tycker ja att någon vill ha någon annans glasögon =S  
Hittade flera fina glasögonbågar till mormor och mitt i det vilda provandet av alla bågar så kom det rätta paret fram. De bev jätte fina på mormor =)
Roligt att få vara med och hitta och vara smakråd =)

Det var inte så gott väder idag.. blåste otrevligt. Men vi knallade runt i några butiker på stan ändå. På apoteket först och där inhandlade jag huvudvärkstabletter för de vart slut hemma. (och vilken tur för mig att jag gjorde det just idag) och lite annat bra att ha.... Mormor kollade på kläder i några butiket och så var vi på hälsokost butiken och hitta nyttigheter =P
Man vet inte om man ska tro på allt och jag stoppar nog säkert i mig för mycket vitaminer ibland eller nått men inbillar mig iaf att vissa saker är bra för mig ^^ Men när man kollar runt i alla hyllorna där och det finna en HEL hylla med olika fiskoljor, fem olika sorters vitlökskappslar, vitaminer i hundra olika förpackningar och minst lika många olika med minireller och ja allt runt om.. Undrar hur man skulle må om man stoppa i sig allt som ska va så bra för en ^^ haha... Det finns ju nått så otoligt mycke olika för precis varenda milimerar av kroppens både in och utsida för att förbättra nått..
Lagom är bäst är det nog och har man brist på något så är det ju bra det finns nått som hjälper till =) För mig blev det bara vitlökskappslar denna gången =D

Jag fick tag på en lite tunnare typ vårjacka idag =)
Har letat ett tag nu men inte hittat något som fölle mig i smaken. Av en slump trillade vi förbi den idag. Jag skulle visa mamma en jacka jag vare och provat för hon var nyfiken men jag var inte helt nöjd med den men iaf bakom den jag tidigare provat hände en annan som föll mig i smaken =D Gott att jag äntligen hittat en bra jacka. Det var behövligt nu när vinterjackan är för varm ^^

Efter shoppandet så kurrade våra magar och vi fick oss lite mat i magarna innan mamma och mormor for hemmåt igen.
Så det har vare en jätte trevlig dag på stan ihop med min mamma och mormor!

Tobias och Dante hade vare ute och gått och vare hos en kompis till Tobias och hjälpt honom med hans dator. Resten av dagen blev väldigt lugn här hemma. Jag satte mig för att läsa lite och helt plötsligt fick jag en FRUKTANSVÄRD !! huvudvärk. Jag slängde mig på tabletterna jag köpt tidigare idag glad att jag vare på apoteket just idag. Började må illa.. Så illa att jag inte ens kunde lägga mig och vila. Tobias ringde min mor för att kolla om hon och mormor mådde bra eftersom vi tre åte samma mat.. säkert maten tänkte ja eftersom det kom så plötsligt men någon mat kom inte upp och när huvudvärkstabletten började verka kunde jag lägga mig och vila en stund och sedan släppte det mer och mer. Var nog migrän förstår jag nu men jag brukar inte bli illamående men usch så otrevligt.. Gott det gick över efter tabletten =)

Myst i soffan resten av kvällen med Tobias.. (och våra fyrbenta hårbollar)
Nu har ja skreve ett långt och helt ointressant blogginlägg ^^ haha...
Ha det gott alla å sov gott !!
/ickan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: