anjelICKAN.blogg.se

Kalla fötter...

Kategori: Allmänt

Idag har vi vare i Svanskog hela dagen. Vi har tränat lydnad. Dante och jag kom inte överens idag. Han var inte sugen på lydnad utan på Diva ^^

Idag var verkligen en sån där dag då han inte kunde något igen. Han kan egentligen momenten i ettan och vet vad jag menar men han slarvar eller skiter i vad jag säger en dag som denna. Jag har verkligen fått kalla fötter inför att tävla när man inser hur illa det kommer kunna gå. Om han är som idag får vi inte minsta lilla poäng. Är han som sist vi träna nere på travparkeringen han och jag så hade han iaf kunnat få en tvåa för han gjorde så bra ifrån sig då. Utan mer belöning än beröm av mig. Fullt konsentrerad på mig.. så det är så olika från dag till dag. Men att gå ut på en plan som doftar av andra vovvar och på ETT kommando få med mig honom känns just nu inte så lätt. Tex att hålla apporten i munnen. Han KAN det... han håller länge konsentrerad på mig släpper först på loss och inget tuggande.. Idag ville han inte ens ta den.. Nej nu har jag verkligen fått kalla fötter efter detta.. Är vi med kommer vi få skämmas. Sveriges någonsin sämsta resultat i lydnad ^^   Nollade på alla momenten.. Känns trist för han har kännts så bra och konsentrerad under alla lydnadsträningar vi kört nu det sista... Men han funkar inte på ett kommande ännu.. Vi borde nog inte anmält oss till någon tävling fören den biten sitter bättre.

Efter första lydnadpasset åkte vi hem till Heidi och Andreas och fixade med mat. Heidi hade hittat ett jätte gott recept med lax och det blev verkligen jätte gott. Satt sedan ute och åt, pratade och drack kaffe.

Det blev ett till lydnadspass hemma på gräsmattan hos dem och nu funkade Dante rätt okej igen. Det var inte bra men han kunde ju något iaf och åter igen så var det ju iaf INGA problem att hålla apporten i munnen. Så som jag sa detta KAN han ju.. känns ju så dumt när han bara inte kan för en stund.. Knasiga valp ^^ Vi övade en del på hopp över hinder och stundvis gick de kanon men stundvis gick han bara runt hindret så idag var verkligen inte någon bra dag för träning med denna lill killen. När Diva kom ut igen såg man genast hur han igen inte hörde något ^^ Så det är väll det negativa med en hane och dessutom en ung och nyfiken sådan. Han skärpte sig något och kunde träna lite efter några tillsägelser iaf. Inte bra men under dagens andra lydnadspass så kunde han ju lite igen iaf.

När vi tränat klart blev vi bjudna på en kopp kaffe igen och vi satt och pratade ett tag innan Jag, Tobias och Dante vände hem mot Åmål igen.

Nu ska det bli natten iaf.
/ickan

Kommentarer

  • Andrea & Jörgen säger:

    Ha ha ha... jo, tack allt detta känner VI oxå igen med MonsterBubba! =) 9 gånger av 10 går han suveränt, men den där 10:e har han helt andra saker i huvudet... som den gången när Heidi och gänget hälsade på och Jörgen höll på att spricka av ilska när Bubba bara konstrade och ville nosa på flickorna hela tiden... ha ha ha... Så är det att ha små pojkar! Kram på er! Syns i slutet av veckan!!! =)

    2009-05-18 | 10:36:08
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/bubba

Kommentera inlägget här: