anjelICKAN.blogg.se

Härliga dagar

Kategori: Allmänt

Nu har jag glömt att uppdatera här och berättat om allt kul vi gjort =)

Igår var jag till banken igen på ett bokat möte, sedan in en snabb sväng på Svensk fastihetsförmedning för jag är lite nyfiken på ett hus de har ute nu =P Jag kollar ju alltid efter hus ^^ Efter det åkte jag och Dante upp till Svanskog.

Jag och Heidi knallade bort till grusplanen och tränade lydnad. Började med sittande i grupp och sedan liggande i grupp. Inga problem idag men då är ju Dante väldigt van vid Extra och Tweed också. De satt dessutom närmare varandra än på tävling så det gav ju lite extra träning. De hade inte fått leka ihop eller något innan så Dante skulle ju kunnat va mer nyfiken på dem men idag var det igen en bra tränings dag =)
Heidi hjälpte mig att köra genom ettan och agerade tävlingsledare. Alla momenten gick bra. För att klaga lite så ibland lite långsam och ett tag var han lite väl taggad och hoppig. Men man kände åter igen att han KAN alla momenten.. så nu är det bara frågan om han kan konsentrera sig på en ny plan med nya dofter utan massa belöning i form av favvo bollen och godis. Det får vi se om drygt en vecka nu ^^

Dante fick springa av sig lite också och busade med Xtra. Han tycker det är tok skoj när hon jagar honom när han har en boll i munnen ^^

När vi tränat klart gick vi ner till sjön med vovvarna så de fick bada =) Xtra och Tweed älskar verkligen att simma de tjejerna ^^ Dante han lyckades till sist komma i från bryggan.. Han bli uppspelt för han ser ju att tjejerna har jätte kul men han tycker inte det är så kul att simma ännu ^^ Han tycker som alltid att tjejerna gott kan komma in till honom där han bottnar ^^ Han kan ju simma så kanske han längre fram kommer på att det är kul precis som de andra.

Det blev ett dopp till i vattner lite längre bort och sedan gick vi en sväng i skogen. Alla vovvarna sprang lösa och undersökte allt. Så roligt att de trivs ihop och att Dante inte längre bara ser tjejerna och ska klänga på dem utan kan undersöka saker ihop och mysa runt i skogen och ha kul ihop =)

Fika hemma hos Heidi och busade med de andra vovvarna. Tack Heidi för en jätte trevlig dag igen.

Här kommer lite bilder från våran härlig dag med vovvarna. Heidi är fotografen =)

Sittande i grupp. Xtra, Tweed och Dante.


Liggande.


Dante är nu 11 månader. Han börjar bli stora killen =)
Visst börjar han bli fin nu =)






Vovvarna undersöker skogen ihop


Tre små Rumpor =P


Dante och Xtra hjälptes åt med en pinne ^^


Dante tycker tjejerna ska komma in till honom ^^


Dante och Xtra hjälptes åt med en till "pinne"



Idag har jag vare hos frissan på förmiddagen =)
Nu har jag klippt av lite mer av håret än vanligt. Fortfarande inte helt kort men kortare än jag någonsin haft tror ja.
Och så blev det lite råsa slingor i håret på ena sidan. Håret är även kortare på en sida än den andra ^^,

Så här ser jag ut nu ^^


Kvällen kom och då åkter vi på husvisning =P
Hämtade upp Tobias föräldrar och sedan Sandra och åkte till huset. Det är det huset jag vare intresserad av nu.
Mina föräldra kom också till Åmål för att titta på huset de också så vi hade med oss halva släckten för att titta på ett hus såg det nog ut som ^^ haha.. Men bra med extra ögon =P

När vi alla tittat klart och visningen var slut åkte vi alla hem till Tobias föräldrar och köpte med oss ett par familjepizzor. Satt länge och prata om hus och allt annat och så blev vi bjudna på kaffe också =) Har aldrig vare på en husvisning innan så det var spännande och rolgit att sitta allihoa och diskutera allt sedan =) Tack alla för att ni åkte med oss!

Nu närmar sig helgen =P
Vi ska på valpträff och träffa Dantes syskon. Ska bli så himla kul =P
Natti natt alla!
/ickan

Kommentarer

  • Linda säger:

    Va snygg du är i håret gumman... !! Jätte läckert !! Å husvisning... va ä detta ja läser... nu blir ja nyfiken och vill som vanligt veta mer.. men ikväll blir det tidigt i säng.. men vi hörs nån dag på msn... =) Massa kram

    2009-05-20 | 22:37:53

Kommentera inlägget här: