anjelICKAN.blogg.se

Lydnadsträning i svanskog

Kategori: Allmänt

Ja igår åkte vi upp mot svanskog igen =)
Jossan var där med Eros och hennes vän Terese med sin vovve Rocco. Linda och Dynamit hade precis som oss också hittat dit och med Heidi som hade med Xtra och Tweed gick vi till hembygdsgården och tränade lydnad.

Nu var det längesedan vi tränade lydnad ihop så de va jätte kul. Dante uppförde sig jätte bra och jag är jätte nöjd. Han brydde sig inte mycke om de andra hundara utan konsenterade sig på mig och klarade allt vi tränade på jätte bra.

Vi testade nu metalaporten som ja skaffat nu i vinter. Har kännts lite kallt att använda den ute men nu är ju våren här =P
Apporten i trä hämtar han ju men han håller den ibland fel och är väll inte jätte sugen på den. Metallapporten har jag skaffat för att det kan ju vara bra att lära honom ta en i det materialet också.

När han bara var några få månader någon gång på sensommaren hittade han en sån apport som Heidi hade med sig ut när vi tränade på bruks en gång och den tyckte han ju var kul så förväntade mig inga större problem.
Det var det inte heller. =D Han vill så gärna hämta den. Han gilla den till och med mycke mer än jag trodde ^^  Han tar den rätt och tycker den är jätte kul ^^

Platsläggande i grupp tränade vi på ihop och Dante var jätte ducktig =) så nöjd!

Var verkligen jätte kul att träffar allihopa och träna lydnad ihop! Tack alla!



Idag har det vare jobb igen. Mycke med trädgårsmöblerna nu som ska vara på plats med skyltar och allt annat nu snart. Många skratt under dagen blev det ^^ Lotta och Jeanette är ju för roliga ibland. Men i slutänden lyckades vi rätt bra ändå med att få ihop allt.. Alla kunderna hade ju till och med fått sina sängar och annat och ingen var bortglömd ^^
Vi har en praktikant på jobbet också. Roligt med ett nytt ansikte. En jätte ducktig tjej som ska vara där i några veckor.

Nu ska det snart bli natten här.. sitter och gäspar... natti !!
/ickan

Kommentarer

  • Linda säger:

    Tack för i onsdags! :) Var jätteskoj att träffa er igen, det var så länge sen! :) Igår efter träningen hämtade jag min mamma i Åmål och då var vi inne en supersnabbis på Jysk. Såg att du jobbade, men eftersom jag var så skitig i hundkläderna och du hade en kund orkade jag inte vänta för att få mig en liten pratstund. Jag får be om inredningstips nästa gång vi är där istället! :P

    Kramar från oss!

    2009-03-20 | 13:32:44
    Bloggadress: http://convictionsdynamit.blogg.se/
  • Heidi & Andreas säger:

    Hej,

    vad duktig Dante blivit! Så himla skoj att se!

    Men du får tala om för honom att eftersom amstaffen är för stor för att vara knähundar, kan dom heller inte vara "axelhundar" =)

    2009-03-20 | 21:08:58
    Bloggadress: http://convictions.se

Kommentera inlägget här: