anjelICKAN.blogg.se

Ja å Dante

Kategori: Allmänt

Underbart med så mycket sol å fina dagar. Fortfarande lite kalla men mitt i solen var det fint idag på middagen.
Men strax efter middagen så kände jag och Dante att vi hade bra tråkigt och ville hitta på nått. Vi prata med Heidi och satte oss i bilen för att åka upp till svanskog och hälsa på.

Nere i stan körde alla som de blinda slåss.. höll på att smälla tre gånger på mindre än två minuter... En tant på cyckel i 120 kommer ner för en backe från min vänster sida och svänger ut rätt framför bilen mitt i vägen. Vill hon bli påkörd eller ???  Nere i stan står det en gubbe parkerad mitt i körbanan och en bil bakom som ja möter är nära att köra in i mig för han ska promt om fast han borde väntat tills jag paserat.. Men gubben borde ju inte stått i vägen heller så jag förstår han i sin tur som körde om också var iriterad... Vid nästa korsning står mitt möte och väntar men bestämmer sig plötsligt för att göra sin vänstersväng framför mig precis när jag kommer för att pasera så jag står på bromsen och får vänta för tredje gången... Va lite arg när ja lämna stan...

Uppe i svanskog tog jag och Dante en promenad ihop med Heidi som hade med sig Robin och Wixey. Robin är Dantes mormor och Wixey är moster. Dante har helt klart fått sin ljusa färg från sin mormor =)
Så stolt över min lille kille. Han fick inte nosa greja nått med Robin och Wixey utan nu var det bara promenad. Han skötte sig så fint. Brydde sig inte värst mycke om dem och med bara ett nej så lät han bli dem. Jätte härlig promenad.

Hemma hos Heidi och Andreas igen blev jag bjuden på kaffe och passade på att få lite hjälp med Dantes klor. Han tycker inte det är nått vidare kul men det funka rätt bra ändå. Tack för hjälpen!
Dante fick kampa lite med Andreas också innan vi gick ut igen för att köra lite lydnad.
Vi gick till hembygdsgården. Nu var Tweed och Xtra med istället. Dante gjorde jätte bra ifrån sig. Vi gjorde inte så många olika moment utan jag tränade en hel del på fot och nu gick svängarna ricktigt bra även om vi måste öva massa mer innan det är ricktigt bra så tycker ja han är jätte ducktig. Han brydde sig inte så mycke om de andra vovvarna nu heller vilket är så gott att se. Lite apport blev det också och nu var apporten flera gånger med hela vägen som det ska vara och han höll den även i munnen. Jätte nöjd över hur han har förbättrat detta. Så någon platsläggning och inkallning och så lite rutan. Han tycker rutan är jätte kul och blir bättre och bättre hela tiden! Gick ju även rätt så bra när Xtra och Dante skickades till samma ruta samtidigt nästan =)


Blev snabbt kallt när solen gick ner och vi bestämde oss för att det var bra för idag.

Nu åkte vi hemmåt igen till Tobias och fixade med lite mat och nu är vi gott trötta =)

Tack för idag Heidi! Va jätte kul att ses!


Så nöjd med lill killen idag! Han har vare så duckig!


Här är en skön bild på vilddjuret ^^

Han är jääätte farlig ser ni =P


Förklaringen till den till synes farliga minen är inte så farlig ^^ Han tycker nämligen att min hårblås är jätte kul och kommer springande så snart jag sätter kontakten i väggen för att jag ska blåsa på honom och så vill han bita i luft strålen därav denna öppna käft ^^

/ickan

Kommentarer

  • Syrran säger:

    Har sveriges värsta bilförare hamnat i Åmål tro... ? Låter ju livsfarligt med tanter på cyklar och gubbar mitt i vägen... å sen då bilar som inte håller sig till trafikvett... jag har det bra här ute i urskogen =)

    2009-03-26 | 22:28:59
  • Linda säger:

    Trots att jag skrev Linda som namn så ändrade datorn det till syrran när jag tryckte på skicka... men som jag skrivit tidigare.. du vet vem det är... =)

    2009-03-26 | 22:30:44

Kommentera inlägget här: