anjelICKAN.blogg.se

Ett lydnads pass!

Kategori: Allmänt

Med Tobias som fotograf har jag och Dante tränat lydnad idag. Det vad kallt ute men höll man bara igång så vad det jätte gott ute. Tobias som mest fotade och då stod still vad det nog värre för. ^^

Vi började med fot. Vi snubblade runt där på isen och de va inte lätt å gå där men han skötte sig fint. Svägnarna åt vänster gick så där idag om jag ska klaga på nått men ändå okej. Var nog delvis för att jag snubblade runt där på isen också ^^








Plattsläggandet gick fint och det har vare jätte bra nu det sista tycker ja =)
Ställande och läggande under gång gick båda bra också. Det är läggandet som vill bli långsamt.. Men jag tror delvis det var leran på marken som gjorde att han inte var så snabb idag. Mycke nöjd iaf =)






Kamphund atakerade fotograf =P


Måste ju busa lite också. Inte bara träna ^^


Flyyyger ^^




Apporteringen gick också bra =) Vi jobbar dock fortfarande på att han vill släppa den en meter innana han kommer till mig men idag var den flera gånger med ända tills han satt sig vid min sida så ett jätte bra steg frammåt för oss =)


Så kom vi till rutan. Detta tycker Dante är jätte kul. Han fokuserar lite för mycker på den närmsta högra konen. Men vi håller på att jobba bort det så att han kommer mer till mitten av rutan. Men han är jätte duckig för att inte tränat det mer än vi gjort hittils. =)


Vi avsluta träningspasset med att träna lite med lösrullen som vi använder när vi kör sök.
Tobias fick då vara med och röra på sig så han slapp stå å frysa ^^
Tobias tog rullen med sig och försvan bakom ett träd och jag skicka Dante. Det gick jätte bra idag. Han kom fint med rullen och nu fokusera jag lite mer på att rullen skulle till mig också och inte ligga på marken en meter framför mig ^^
Mycke bättre nu! Han gjorde mycke bra ifrån sig idag =)
Vi får ha lite koll för det går en hel del folk med hundar där vi träna idag men Dante han är så konsentrerad så den störningen gör inte mycket. En kvinna med en dobermann gick förbi och dobermannen var nog sugen på att leka med Dante eller nått för den ville inte förlja med kvinnan därifrån ^^ Dante gav dobermannen en blick men roligare än så var den inte för han var så fokuserad på att han skulle till Tobias bakom trädet. Så härligt ! Full fart och kom fint tillbaka med rullen till mig =)

Hemma har vi städat lite.. tvättat och bara tage de lugnt...
Nu är det snart en ny arbetsvecka också =/

Satt och pratade med Heidi på msn och fick en massa bra tips på hur vi kan förbättra våran lydnadsträning med Dante. Blev så sugen på att träna med en gång och testa allt.. Synd det redan var så mörkt ute =(
Men vi får ta en lydnadspass snart !!

/ickan

Kommentarer

  • Heidi & Andreas säger:

    Hej på er!

    Jättefina kort på er när ni tränar, tycker det ser jättebra ut!

    Jaa vi måste träna ihop snart igen!



    Kram från oss

    2009-03-02 | 17:13:23
    Bloggadress: http://convictions.se
  • Bubba säger:

    Bubba vill bara hälsa till Dante att han är jätteduktig!!! Kul att se! Vi längtar tills vi får träffas i maj! Må väl så länge!

    2009-03-03 | 00:43:54
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/bubba
  • Nicole säger:

    Guuu va snygg han är!!! Dreggel

    2009-03-21 | 00:02:31
    Bloggadress: http://convictionsdeamon.se

Kommentera inlägget här: