anjelICKAN.blogg.se

Dante och syrran Varja

Kategori: Allmänt

På eftermiddagen idag tog vi oss äntligen iväg upp mot svanskog. Jag bråkade med alla kläder i evigheter. Det är kallt men inte jätte kallt, massa snö, mycke blött.. Så vad jag än tog fram så stämde det inte.. höll det snön och blötan borta så var det för varmt och kläder som va lagom skulle bleve genomblöta med en gång =/ Men fick till sist iaf klä mig för varmt för bättre det än att det blir blött. Jobbigt och trista väder.. Men som sagt.. Dante tycker det är stört kul ^^

Hemma hos Heidi och Andreas hade redan Linda och Dynamit kommit. Jag, Heidi och Linda la spår till hundarna. Nu fick Dante för första gången en vinkel i sitt spår. Kul att se hur han skulle fixa det. Spåren fick ligga en stund och jag försökte få Dante att ta det lugnt under tiden för han var lite väl sprallig och full i fart idag och ville väll hellre busa runt än lyssna på mig ^^

Spåret gick jätte fint iaf. Först stod han en stund och titta på mig bara ^^ Såg ut som han ville fråga mig vad fasen han skulle göra där ute i snön. Men så blev det fart. Lite för brottom och lite mycke nos i luften men så åkte nosen ner i backen. Han bromsade upp när vi kom till vinkeln och nosade runt men så tog han den och fortsatte =) Jätte kul att se han fixa det så lätt !!

Xtra, Tweed och Dynamit spårade på jätte bra. De är så ducktiga. Vi har ju inte spårat så mycket egentligen så roligt att se när de andra vovvarna som kan detta spårar.

När alla spåren var tagna kom Sophia, hennes lillasyster, Roger och lilla Varja till svanskog också. De hade vare i Karlstad på utställning med Varja. Av 42 valpar så fick Varja en 6:e plats. Jätte grattis. Tycker ja är jätte bra. Lilla Varja har växt så mycke sedan vi såg dem sist å hon är så söt å fin.

Varja är Dantes kull syster kanske jag ska berätta för dem som inte vet ^^
Dante och Varja fick hälsa och båda såg ut att bjuda in till lek så vi släpte dem lösa en stund så de fick busa.
verkligen en ÖVERLYCKLIG Dante sprang efter sin syster och han lekte så snällt och försiktigt med henne. Han hade dock lite svårt att lugna sig sedan men det var bra övning och jag är envisare så det blev bättre efter en stund.

Blev bjudna på kaffe och satt och pratade ett tag allihopa. Verkligen jätte trevligt !

Här kommer lite bilder från dagen.

Dante ska spåra.
Jaha ? Vad vill du ja ska göra ?


Så blev det fart.


Dante nöjd när han hittat sin leksak =)


Linda ute med Dynamit. Han är så ducktig.


Har tyvär ingen bild när Xtra spårar men här är det Heidi som är ute med Tweed.


Söta Tweed ser ut att vara full i bus.


Mysig bild på Tweed som gjort en stört dykning ner i snön ^^


Varja och Dante hälsar på varandra.


Kom igen då ^^


Nu springer vi...


Lite storleksskildnad mellan bror och syster ^^








/ickan

Kommentarer

  • Andrea och Jörgen säger:

    Kul att se Varja med! De verkar ha riktigt skoj ihop Dante och hon! Snacka om storleksskillnad... ha ha ha...

    2009-03-29 | 01:11:16
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/bubba
  • pauline säger:

    Vad söta de är när de leker, kul att se lite bilder:D

    Kram pauline

    2009-03-29 | 21:44:15
    Bloggadress: http://www.freewebs.com/missarwen

Kommentera inlägget här: