anjelICKAN.blogg.se

Vitt

Kategori: Allmänt

Det är redan onsdag.. jag fattar inte vart dagarna tar vägen.. Det är lugna dagar här och händer inte så där jätte mycket. Tänkte ändå tala om att jag lever och vad jag pysslat med.

Jag har vare ute och skaffat mig en burk med färg här om dagen =P
Så nu ligger möblerna (som jag är trött på här hemma) i risksonen för att bli vita !
Jag har hittills hunnit måla en hylla som står i köket och en gammal stol.. Men det är inte stopp kan ja lova.

Hyllan har fått genomgå en förvandling från bok färgad till VIT !
Jag glömmer alltid ta före bilder ^^ Tror det kan finnas någon gamml bild på mitt kök här i bloggen men vet inte om hyllan är så bra synlig där.. Men så här ser den ut och här har halva hunnit bli vit.


Och så här blev det när den blev helt klar och på plats i köket igen =_)
(Fiona ligger i fönstret och sover)


Möbel nummer två blev en stol som sagt. En gammal stol som jag fått av min mamma. Tror hon hade den när hon var liten. Den har nog haft mer än en färg i sina dagar. Nu var den helt grå men väldigt sliten i förgen.
Den fick sig ett ordentligt lyft när den fick den ljusa vita färgen på =_)
Den brukar stå i sovrummet.. typ sån ja slänger alla kläder på ^^


Nu är det en bokhylla till som kommer bli nästa projekt =_)

Har en liten bild till på mina sötnosar Fona och Zelma som busar i soffan =P
Eller ja.. det är väll Fiona som inte kunde låta bli å retas med Zelma =P


Snart komme min mor hit till stan och så ska vi åka ut och handla lite ihop =)
/ickan

Kommentarer

  • Linda säger:

    Såå snyggt det blev! Ett riktigt lyft, även om det naturligtvis var snyggt innan! :) Har en burk med vit färg här hemma jag med. Sist gång var det sko- och hatthyllan i hallen som fick sig en omgång, men nu funderar jag på hyllan i vardagsrummet. Det är kul att måla!! :)

    Hoppas allt är bra med er! Trevlig midsommar på er!

    Kramar från oss

    2009-06-18 | 11:31:05
    Bloggadress: http://convictionsdynamit.blogg.se/
  • Nicole säger:

    Snyggt det blev! tack för dina snälla ord om Alfons, det värmer :)

    2009-06-19 | 01:04:22
    Bloggadress: http://convictionsdeamo.wordpress.com
  • Josefine säger:

    WOW vad snyggt det vart! Hoppas ni får en bra midsommar helg! Kram Jossan & Eros

    2009-06-20 | 13:50:41
    Bloggadress: http://www.convictionscasanova.se

Kommentera inlägget här: