anjelICKAN.blogg.se

Husvisning

Kategori: Allmänt

Idag kom det äntligen lite regn och även lite åska!
Det blev mycke friskare luft ute och det var ricktigt gott ute idag och inte så där jätte klibbigt varmt.

Jag kolla vädret på nätet när jag gick upp idag och det visade regn. Så jag ut på altanen och tog hand om sånt jag hade ute som inte skulle bli blött. Har du vare fint så många dagar så jag har inte brytt mig om att plocka in allt hela tiden. När man ändå tillbringat så mycket tid där på ute på dagarna..
Så ja drog in markisen och allt jag hade ute.. Så spricker de upp ute och blir strålande solsken... hmm.. kollar vädret igen.. inget regn idag... nähä.. ? Då får ja ut med markisen igen (har jag den ute så blir det mindre varmt här inne i vardagsrummet när solen inte ligger på väggen vilket den annars skulle göra hela eftermiddagen och kvällen)
Går en liten stund och så hör jag hur det börjar mullra... jaha.. kollar vädret igen och nu ska de regna igen.. så ut igen för att dra in markisen en gång till ^^
Vädret ute och meteorologerna hade svårt att komma överens om vädret idag =P

På eftermiddagen åkte ja ner till stan och gick lite ärenden i regnet ^^
När Tobias kom hem från jobbet åkte vi på husvisning. Denna gången i Svanskog.. Ja.. Jag skulle nog kunna tänka mig att bo där även om det är långt från vad jag från början tänkt mig men det skulle vare helt okej om läget är bra bara. Detta huset var jätte fint och läget var helt okej! Det är ett sånt där hus som ja hade lagt en kommentar om och pekat på och tyckt vart fint om ja bara åkt förbi de ^^
Var kul att få se de!

När vi ändå var i Svanskog passade vi på att hälsa på hos Heidi och Andreas =)
Deras lille rottweiler Borat hade växt och bleve så stor sedan vi sågs sist. Vi tog ut Dante och lät honom hälsa på Borat och Dante han bjöd in till lek så vi kunde låta dem leka =)
Såg ut som de hade jätte kul även om Borat ännu är lite ostabil i benen och Dante välte honom gång på gång för han hade inte så mycket att sätta emot även om han nu nästan var i samma storlek som Dante ^^

Vi blev bjudna på kaffe och satt ute och pratade länge och Dante och Borat lekte länge =)

Här är en liten bild på Borat och Dante tagen med mobilen så kvaliten är ju så där då.. Men söta är de =)
Dante är så go som verkar tycka så bra om alla vovvar (förutom om de muckar med honom då kanske ^^) Men han tyckte Borata var en jätte kul liten kompis =P


/ickan

Kommentarer

  • Emma säger:

    hihi. Jag och Marcus ska nog oxå åka å titta på det huset i Svanskog ;) Det är ju underbart fint! (iaf om man ser på bilderna på hemnet) Heidi sa att det nog var samma hus som ni varit å tittat på, ett rött va? :) Kram

    2009-07-02 | 22:23:31
    Bloggadress: http://www.jackams.se

Kommentera inlägget här: