anjelICKAN.blogg.se

Hundträning, Kusten, Jobb och Pizza =)

Kategori: Allmänt

Ja nu var det några dagar sedan jag uppdaterade igen. Det beror som vanligt på att jag mest bara jobbat.
Men i helgen han vi allt med en del roligt =P

I lördags packade vi in oss i bilen på förmiddagen och åkte upp till Vålberg där det var hundutställning. Massa fina terrier vovvar var det =)
Dante var med oss men han var inte med på själva utställningen. Men det var bra träning för honom att bara vara med och inte göra något utan bara ta det lugnt bland alla människor och vovvar runt om oss =)
Varja, Skillet och Xtra stäldes och det var största anledningen till att vi letat oss dit för att titta =)

På vägen hem stannde vi vid Grön Ko och köpte biffar som senare skulle grillas =P Åkte vidare direkt upp till Svanskog hem till Heidi och Andreas, Dit kom även Sophia och Roger efter utställningen och så kom Jessi och Paula. Alla med sina fina vovvar =)
Vi fikade och senare grillade vi. Biffarna vi köpte var ricktigt goda =P
När vi var mätta åkte vi bort till skolan i svanskog för att träna lydnad allihopa.

Det var ett tag sedan nu som vi träna ordentlgit för ja har ju mest bara jobbat så det var rickgit kul att få träna igen nu =)
Dante fixade alla momenten vi tränade på så bra jag förväntat mig. Kändes jätte bra. Nu fick ja honom även att ställa sig på kommando en bit ifrån mig. (Vet ju inte vad det heter ^^) Men det har gått bra att lägga och sätta honom på avstånd tidigare men på kommandot stå så har han kommit fram till mig och stält sig framför mig. Men nu gick även detta bättre och det kändes kul!

Alla är så ducktiga med sin hundar och det är så roligt att va några stycken och träna ihop =)
Här kommer ett helt gäng bilder från träningen =)



























































Efter lydnadsträningen åkte vi hem till Heidi och Andreas igen och blev bjudna på kaffe =)


I måndags bar det av till kusten över dagen. Vi åkte till mor och far i långed och vi åkte sedan ner till Grebbestad. Ett måste iaf en gång varge sommar. Dock fick vi lite regn men det vart en trevlig dag ändå. Pappa bjöd oss på mat och vi kikade runt i lite affärer.. Innan vi åkte hem på kvällen leta vi upp ett kaffe och drack en kopp kaffe och åt glass =)
Tack mamma och pappa för trevligt sällskap hela dagen på kusten!

Sedan har det mest bara vare jobb i veckan.. När jag kom hem från jobbet idag så bakade vi pizza =P
Mumsigt värre.. Kollade på film till den.. Vi hade iaf tur med vädret igen! Inget slår ju den första men den va kul ändå och några skratt fick man sig åt alla nytt som finns nu!

Nej nu blir det natten!
/ickan

Kommentarer

  • Paula säger:

    Åh nu är bilderna där!! :D

    Tack!! Så skoj att se. Jag länkar till detta inlägget från min blogg, så mina vänner kan se hur duktig min Diza var :)

    Ha det gott!

    Mvh

    Paula

    2009-07-31 | 15:37:52
    Bloggadress: http://www.paulas.sajt.org

Kommentera inlägget här: