anjelICKAN.blogg.se

Dålig uppdatering

Kategori: Allmänt

Nu var de ett tag sedan jag skrev något här. Vi har njöte av helgen och nu är det redan en ny vecka.
I helgen var vi i Karlstad med Sandra och Henrik. Först inne i stan.. självklart var jag och Sandra på Body Shop ^^ Vi stanna till vid biltema.. killarna skulle inte där och ja och sandra köpte gott till djuren hemma inne i djuraffären undertiden och sedan ett besök på elgiganten. Åkte vidare till bergvik och nu kurrade våra magar så vi åt lite mat på Max innan vi shopade vidare där =)
Sista stoppet blev på Ikea =_) Köpte inte nått större.. ett par lampor. En på fot som prydnad i köksfönstret och en sån där golvlampa i typ papper.. Överhylla till bokhyllorna i vardagsrummet och lite annat smått kul =)

Detta var i lördags.. Va det regnade då.. PRECIS HELA DAGEN !!
Nått uppehålla brukar de ju va men de bara fortsatte vräka ner. På vägen hem såg vi vattnet forsar ner för berg, översvämmade diken och åkrar som såg ut som sjöar.. På många ställen fick vi köre genom vatten som svemmat över vägen. Men hem kom vi iaf. I Åmål var Åmålsån helt överfylld. Muren var borta och gångvägar bredvid var översvemmade av vatten. Nu var det minnsam mycket vatten överallt. Tur vi bor på ett berg ^^

På söndagen tog vi en regäl sovmorogn ^^ gott gott gott.. Sedan var vi hemma hos svärföräldrarna på kvällen och svärmor hade gjort smörgårstårta. Såå god !! Va trevligt å sitta och prata ett tag. Dante han är i centrum å tycker det är så roligt å busa runt med dem ^^

Idag har jag jobbat igen.. Men bara på förmiddagen så det var gott.. Passade på att handla innan jag åkte hem och sedan på eftermiddagen har jag vare hos Rose-Marie. Även Sandra och Evelina var där och vi fick våra saker som vi köpt från ljuspartyt och plast partyt. Rose-Marie bjöd på kaffe och vi satt länge och bara tjötade =)
Hennes vovvar Ana, Casanova och Phill är så söta.. De ville mer än gärna gosa och sitta i knät.. Lite mer knähundsstorlek än Dante är ^^ (Men Dante han tror dock att han är knähund han också ^^)

När det var ricktigt varma dagar fick Dante is i sitt vatten för att svalka lite extra och hålla det kallt en stund.. Dante tyckte det var knepiga saker i hans vatten och började jaga runt isbitarna.. Jag hade is och vatten lite överallt i köket sedan ^^


Och en till liten bild på vovven å katterna i soffan =) Kul å ha dem samlade på en bild =_)


På bara några få dagar så har två små lösspringande hundar kommit fram till oss med Dante =/
Första gången var Tobias själv ute med Dante. Den lilla vita tussen som kom fram hoppa mot och skällde på Dante. Tobias drog Dante (som inte gjorde nått) bakomsig och motade bort den lilla hunden. Den ska va gla att Dante är så snäll som den bar sig åt...
Andra gången kom en ännu mindre hund.. en sån där liten som folk brukar bära runt som smycken under armen typ.. å den sprang rakt mot oss... Ja stälde mig mellan Dante som Tobias höll i och den lilla hunden som kom. Försökte få iväg den men den va så nyfiken och sprang bara runt oss.. Ägaren kom lungt lunkandes efter.. Fattar inte.. det skulle bli ett väldigt liv om våran hund sprang fram så.. Då är den en blodtörstigt monster.. Men allt för många med sånna där små mini hundar tycks inte bry sig om vad deras hund gör.

Är jag på ett ställe (tex en hundutställning) där ett gäng hundar med mattar och hussar är samlade håller jag mitt koppel till Dante kort och jag har koll på min hund för att inte störa andra varken människor eller hundar. Så när man passerar folk som har små hundar så säger de bara nä men oj då och drar till sig sin lilla minihund först när den är framme vid oss och Dante.. Ha koll på era hundar även om de är jätte små !! Räkna inte med att alla andra varken människor eller hundar tycker om dem. Det känns gott att inte Dante tycks bry sig nått större men jag tror inte han i längden tycker det är så kul med en liten tuss som stuttsar på honom och skäller på honom.. =/ Vem skulle tycka de va okej å bli retad... ?

Nej... Natti natt !!
/ickan

Kommentarer

  • Emma säger:

    Vilket sött foto det var på Dante när han tittar på isbitarna i sin vattenskål... gulligt!!! =)

    2009-07-18 | 11:14:54

Kommentera inlägget här: