anjelICKAN.blogg.se

Sök !!

Kategori: Allmänt

Lite lydnad och sedan sök stod på chemat idag. Dante vaknade när jag höll på att göra mig ordning. Släppte ut honom på gräsmattan så han fick göra sitt och sedan gick han och la sig igen ^^ Världens tröttaste hund. När ja och Tobias började dra på oss alla varma kläder så blev det fart på honom. NU ska vi göra nått kul. Han vet precis! Vi åkte vi upp till Heidi och Andreas i Svanskog. Var där lite innan för att få lite tips på hur vi förbättrar träningen av momenten i lydnads klass 1 med Dante. I förrgår gick han så bra. Var så nöjd =D Tänkte detta blir kul att visa Heidi va fint han kan redan. Igår börjande han dock sluta lyssna så det kändes inte lika bra längre kan man ju säga *haha* Könsmogen ? *hihi* Inte så farligt. Det gick lite iaf. Men nu ska jag ligga i och verkligen försöka ta vara på tipsen vi fick.  Tack!!

Så åkte vi iväg en bit in i skogen med vovvar och med var även Emma med Dunda och Jessie med sina två hundar! Heidi hade med Tweed och Extra =) Det är så roligt att se hundarna har så kul. Roligt när de blir ett "aha" för hundarna och de förstår vad det går ut på. Dante var tokig innan för nu skulle det ju hända nått kul förstod han ^^ Han älskar att springa i skogen och att det finns en människa att leta upp är ju kanon.. Nån som blir så glad när den ser mig och ger mig en massa godis ^^ hihi

Vi turades om att gömma oss och skicka iväg våra hundar. De hitta alla iaf för alla var då med tillbaka hem ^^
Vi blev kvar hos Heidi och Andreas ett tag med alla andra och blev bjudna på Kaffe och kladdkaka. Det är så trevligt att sitta och bara tjöta en stund. Mycke hundsnack !!

Tack allihopa för en fin dag!

Tack Heidi för att jag får låna några bilder på Dante!
Här tränar vi lite lydnad med väldigt bra tips från Heidi.
 

Sök! Här är Dante på väg mot Heidi som han just hittat i skogen =)


/ickan

Kommentarer

  • pernilla säger:

    Hejsan!

    Vilken fin sida du har...Ser att Dante har växt en del han med ;) Echo har också kommit in i början av sin könsmognad nu och han är högt och lågt hela tiden. Jag har lagt till dig i min sida och jag hoppas att det är okej. Ha det så bra! Mvh Pernilla och Echo.

    2009-01-13 | 20:27:24
    Bloggadress: http://convictionsecho.blogg.se/
  • pauline säger:

    Hej på er! Vad bra det verkar gå med er träning, kul att läsa om seriöst "amstaff-folk":D Synd ni inte har en gästbok, skulle skrivit där isf men blir en hälsning här istället. Kolla gärna in vår sida, vi har ett halvsyskon till Dante trorr jag om jag inte minns fel, har för mig vi snackat om det på någon amstaffwebb tidigare nämligen. Lycka till i fortsättningen och ha det kanonbra! /Pauline och Arwen

    2009-01-14 | 21:16:03
  • pauline säger:

    Får väl fortsätta skriva här då haha så ni hittar var jag skrivit nånstans:p Javisst är han fin Shoshoni, Arwen har fått mycket drag från honom och lynnet från mamman hehe (inte ett dugg lugn). Vår tös har sitt första löp nu så känner igen det där med propp i örat hihi. Hur gammal är Dante nu? Ni kan ju alltid skaffa en sida på free-webs, helt gratis och där kan ni ha både blogg och hemsida. Är jättesmidigt att fixa och finns en massa olika valmöjligheter, sen kan man länka till sin gamla blogg om man inte vill ta bort den:D Vi tränar en hel del och väntar ivrigt på att få börja kurs snart, har inte kört stenhårt på lydnadsmomenten utan satsar mer på kontakt, ledarskapsövningar och gå fint i koppel hehe (svårt det sista) sen blir det lite blandat allt möjligt:D Oj vad långt det blev. Ha en skön kväll! Kram från oss

    2009-01-14 | 22:27:40
    Bloggadress: http://www.freewebs.com/missarwen
  • pauline säger:

    Ok vad trevligt, då är Arwen 20 dagar äldre än Dante. Han ser så stor ut så trodde han var äldre faktiskt:D Han är jättesöt! Går ni någon kurs nu? Ja nu tycker jag att ni skaffar en hemsida snart så man kan skriva lite till er med hehe;) Sov gott!

    2009-01-14 | 23:31:32
    Bloggadress: http://www.freewebs.com/missarwen
  • pauline säger:

    Det låter ju asbra att ha någon duktig som kan hjälpa en med träningen, blir som gratis privatlektioner då ju:p Tycker gott ni kan testa någon tävling, då får man ju veta på vad man kan och vad man inte kan när det väl gäller iaf. Hur går det med hemside-skaffandet?;D Kram

    2009-01-15 | 21:37:42
    Bloggadress: http://www.freewebs.com/missarwen

Kommentera inlägget här: