anjelICKAN.blogg.se

Bad dag för alla fyrbenta =P

Kategori: Allmänt

Har vare en väldigt lugnt och slö dag. Städat och tvättat lite. Efter kvällspromenaden med Dante tyckte jag allt att han var lite smutsig.. Prickig på magen så man kunde ju fundera på om han behövde ha stänkskydd ^^
Det blev en duch för honom och nu lucktar han mycket bättre och nu är det bara de natrurliga prickarna på magen =P

När jag ändå var igång att ducha djur så fortsatte jag med Fiona och Zelma också. De bryr sig inte så mycket om det så jag duschar av dem ibland för att de ska komma ihåg att det inte är så farligt att bli lite blöt. Rätt vad det är så kanske man behöver tvätta dem pga smuts eller annat i pälsen.

Zelma duchar....


Och Fiona också...


Nu är det den egna tvätten som gäller för katterna för att få ordning på pälsen igen så nu har jag sysselsatt dem för reseten av kvällen ^^ Dante han gosar med alla handdukarna och rullar runt på ryamattan i hallen för han gillar inte att va blöt. Han är nog den som klagar mest över att bli duchad ^^

Jag och Tobias har självklart duchat idag vi också så nu är hela famljen ren och doftar gott =P
/Rena familjen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: